Aby w tego typu firmie mogły zaistnieć innowacje, potrzebna jest zmiana sposobu myślenia o samej firmie. Utarte przez lata schematy działania, zdominowane często przez rozbudowane procedury i skomplikowane narzędzia, coraz rzadziej sprawdzają się w czasach, w których klienci oczekują indywidualnego podejścia i fachowej obsługi – tu i teraz. Zwinność, ludzie, współpraca, technologie – to na tych czterech filarach budowane są dziś nowoczesne organizacje, zdolne dotrzymać kroku dynamice zmieniającego się świata. Kluczem do sukcesu jest stworzenie kultury organizacyjnej, która sprzyja nieschematycznemu myśleniu, promuje odwagę decyzyjną i wykazuje otwartość na zgłaszane przez ludzi inicjatywy. To musi być kultura, w której jest również miejsce na popełnianie błędów. Bliska tej filozofii zarządzania jest metodologia Lean. Taką metodę wdraża m.in. firma LUX MED. Ma ona pomóc w lepszej organizacji procesów i eliminacji działań, które z perspektywy pacjenta nie wnoszą dodatkowej wartości.
Prezes LUX MED - grupa stawia na stomatologię
W LUX MED każdy może zgłosić pomysł na innowację. Wszystkie wspierane przez firmę projekty są skupione na pacjencie i jego doświadczeniach. Mają pomóc przede wszystkim poprawiać skuteczność leczenia, zwiększać komfort pacjenta oraz jego bezpieczeństwo. Pomysły są omawiane i projektowane w zespołach, w ramach domen tematycznych – np. pomysły medyczne czy obsługowe. Firma szeroko współpracuje też ze startup’ami w ramach programów akceleracji. Wkrótce otworzy też Centrum Innowacji, w którym firma wspólnie z pacjentami i personelem medycznym testować będzie nowe rozwiązania.
Wizja rozwoju LUX MED znajduje odzwierciedlenie w strategii Connected Health, której celem jest dostarczanie opieki zdrowotnej pacjentowi niezależnie od miejsca i czasu. Chce angażować pacjentów w proces leczenia i wychodzić poza stacjonarne placówki wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Nowoczesne technologie są dziś na wyciągnięcie ręki – to fakt. W tym wszystkim należy jednak pamiętać, że samo wprowadzenie na rynek innowacyjnego rozwiązań nie wystarczy, gdyż trzeba jeszcze umieć je efektywnie wbudować w ścieżkę pacjenta.
E-medycyna przyszłością naszego zdrowia
Firma stawia na innowacje, które pozwalają jej również mierzyć się z problemami, przed którymi stoi dziś cała branża medyczna, jak chociażby brak specjalistów medycznych. Przy dzisiejszych niedoborach kadr, ilość zadań do automatyzacji jest ogromna. Stworzenie nowoczesnego i przyjaznego środowiska pracy dla lekarzy i pielęgniarek to priorytet i swoisty must-have dla firm działających w zdrowiu na taką skalę jak nasza. Cyfryzacja pomaga też w lepszym zarządzaniu dostępnością do lekarzy, oferując m.in. coraz szersze świadczenia zdrowotne w ramach telekonsultacji. Można dziś chociażby zdalnie diagnozować i monitorować stan zdrowia, czego dobrym przykładem jest teleradiologia. W ubiegłym roku firma uruchomiliła mobilny gabinet telemedyczny, który doskonale sprawdza się w przypadku badań profilaktycznych a przed kilkoma dniami rozpoczęła pilotaż technologii DenToGo. Rozwiązanie to umożliwia zdalną ocenę stanu zdrowia i higieny jamy ustnej przy pomocy smartfona wyposażonego w aparat z dedykowaną aplikacją, sprzężoną z chmurą danych i działającym w niej algorytmem sztucznej inteligencji. AI coraz odważniej wchodzi do medycyny i my również podążamy w tym kierunku. Pracujemy nad Portalem Pacjenta 2.0., który docelowo przyjmie rolę inteligentnego, współpracującego z pacjentem asystenta zdrowotnego.
Dziś ponad milion pacjentów LUX MED ma dostęp do naszych kanałów online. Mogą m.in. szybko i wygodnie umówić się lub odwołać wizytę, odebrać i skonsultować wyniki badań, zamówić i odebrać e-receptę na lek na kontynuację leczenia. Pracujemy nad nowymi udogodnieniami, jak np. internetowym triagem medycznym, który pozwoli rozwiązywać niektóre problemy „po drodze” i dużo szybciej. Firma nowe rozwiązania wprowadza i udostępnia etapami, dając pacjentom czas na zapoznanie się z nimi i podzielenie się informacją zwrotną. To bardzo ważne, by słuchać pacjentów i się dla nich stale zmieniać.