- Nasza nowa siatka połączeń obejmie łącznie co najmniej 130 destynacji w ramach ponad 40 krajowych i międzynarodowych tras. Znajdą się w niej nie tylko największe aglomeracje, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto, lecz także małe miejscowości, dotychczas słabo skomunikowane, jak np. Grudziądz, Mława czy Busko-Zdrój – komentuje Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus Polska – Nowe połączenia FlixBusa w Polsce będzie realizować 18 lokalnych partnerów autobusowych. Tylko w tym roku, autokary w barwach FlixBusa pokonają w Polsce około 30 milionów kilometrów - dodaje.
Siatka połączeń tworzona przez FlixBusa opiera się na idei węzłów multimodalnych. Centra przesiadkowe FlixBusa znajdą się w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu, skąd pasażerowie w ramach jednego biletu będą mogli przesiąść się i udać w dalszą podróż do wielu miast Polski czy Europy. Idea ta uwzględnia też włączanie do siatki przystanków na lotniskach. W polskiej siatce połączeń znajdą się nowe przystanki na lotniskach w Modlinie (Warszawa), Balicach (k. Krakowa) i Pyrzowicach (k. Katowic), a także w Wiedniu (Flughafen Wien). W marcu tego roku FlixBus włączył już do swojej siatki przystanek na lotnisku we Wrocławiu.
Do tej pory FlixBus Polska otrzymał ponad 30 zezwoleń. Na ich podstawie, trasy nowej siatki połączeń będą sukcesywnie uruchamiane w kolejnych tygodniach i włączane na bieżąco do sprzedaży. Cztery z nich zaczną kursować już 28 czerwca. Pierwszymi liniami, na które europejski lider dalekobieżnych połączeń autobusowych otrzymał zezwolenia są: Warszawa-Krynica Morska, Warszawa-Bydgoszcz, Kraków-Częstochowa oraz Kraków-Cieszyn. Do połowy lipca ruszą natomiast dwie kolejne linie na trasach Szczecin-Warszawa oraz Szczecin-Kraków.
– Tylko w tym roku pozyskaliśmy 11 nowych lokalnych firm autobusowych i już trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami do obsługi połączeń zaplanowanych na rok 2019 – komentuje Kamila Zalewska, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu FlixBus Polska – 150 autobusów przeszło lub jest w trakcie procesu rebrandingu, w ramach którego autobusy są przemalowywane w barwy FlixBusa i dostosowywane pod kątem standardów do jego wymogów, obowiązujących w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Uwzględniają one m.in. określoną odległość na nogi między siedzeniami, darmowe Wi-Fi oraz toalety na pokładzie - dodaje.
W ciągu ostatnich 6 miesięcy FlixBus przewiózł w Polsce blisko 2 mln pasażerów. Wśród najpopularniejszych celów podróży w pierwszym półroczu 2018 znalazły się Warszawa, Kraków, Wrocław, Berlin oraz Rzeszów. Średnie zapełnienie autobusów w tym czasie wyniosło ponad 60 proc.