Internet Wi-Fi w Pendolino
20 pociągów Pendolino kategorii Express InterCity Premium wyprodukowanych przez Alstom, po raz pierwszy wjechało na polskie tory w 2014 roku. Przez niemal 5 lat pociągi te przejechały średnio 1,5 miliona kilometra na pojazd, czyli łącznie 30 milionów kilometrów.
ZOBACZ TEŻ: Ogromna promocja na kolei! Wakacyjne podróże pociągiem w niższej cenie
Pierwszy pojazd Pendolino wyposażony w Wi-Fi został oddany w grudniu 2018 roku. Dostęp do bezprzewodowego internetu jest obecnie zapewniony w 10 pociągach ED250. Pojazdy są oznaczone wewnątrz piktogramami informującymi o dostępności bezprzewodowego internetu. Dodatkowo drużyny konduktorskie wygłaszają komunikaty o dostępności takiej usługi na pokładzie pociągu. W listopadzie tego roku zaplanowano zakończenie montażu Wi-Fi we wszystkich składach Pendolino.
Do końca czerwca 2019 roku, czyli w ciągu pierwszego półrocza funkcjonowania usługi bezpłatnego, bezprzewodowego dostępu do internetu w pociągach Express InterCity Premium (EIP) z usługi skorzystało 206 tysięcy podróżnych. W samym czerwcu było to około 2500 osób dziennie. Średni czas korzystania z Wi-Fi wynosi 2 godziny i 4 minuty. Każdego dnia pasażerowie pobierają średnio 263 GB danych.
Jak informuje PKP Intercity, sieć Wi-Fi dostępna jest aktualnie w blisko 270 składach i wagonach PKP Intercity. Posiadają ją 225 wagony PKP Intercity oraz 44 elektryczne zespoły trakcyjne, czyli 20 składów PesaDART, 20 składów FLIRT3 oraz dziesięć pociągów Pendolino. Zgodnie z planami, do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowił standardowe wyposażenie niemal 80 proc. składów PKP Intercity. Docelowo wszystkie pociągi przewoźnika będą posiadały tę usługę.