Korzystasz z bankowości elektronicznej w PKO BP i aplikacji mobilnej IKO? Bank ostrzega przed złośliwym oprogramowaniem infekującym smartfony i komputery klientów. Wirusy mogą wyświetlać nakładki na ekran i przechwytywać kody SMS.
- Pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania, które podszywa się pod komunikaty aplikacji mobilnych lub serwisów transakcyjnych. Szkodliwe oprogramowanie może przekierowywać kody SMS, wyświetlać fałszywe ekrany logowania do aplikacji, wymagające podania dodatkowych danych i w ten sposób wyłudzać dane dostępowe do serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnych – ostrzega PKO Bank Polski na swojej stronie internetowej.
PKO BP przypomina, że przy logowaniu do aplikacji IKO wymagany jest wyłącznie kod PIN. Dodatkowo do serwisów transakcyjnych banku nie jest wymagane podanie kodu sms lub kodu z karty zdrapki.
- Nie podawaj numeru klienta i hasła dostępu do bankowości elektronicznej podczas korzystania z aplikacji mobilnej IKO (z wyłączeniem procesu jej aktywacji) – Bank tego nie wymaga, jak również nie prosi o instalację żadnych certyfikatów, sterowników ani dodatkowych aplikacji - czytamy w komunikacie PKO BP.
Eksperci banku radzą, aby w przypadku podejrzenia zainfekowania telefonu, usunąć złośliwe oprogramowanie poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych w telefonie. Należy też zmienić hasło do serwisu internetowego PKO BP.