Paczki DHL w Biedronce
Automaty SwipBox w Polsce znajdują się obecnie w prawie 200 sklepach sieci Biedronka, ale jeszcze w tym roku jest planowane zwiększenie zasięgu do 1000 lokalizacji. Z agnostycznej (otwartej) sieci może jednocześnie korzystać kilka firm kurierskich. DHL Parcel zdecydował się skorzystać z tej możliwości, stając się pierwszym z kurierów, dostarczających do niej przesyłki.
- Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w sposób dynamiczny, a konsument oczekuje nie tylko wygody podczas zakupów, ale także skutecznej i szybkiej dostawy zamówienia. Reagujemy na oczekiwania oraz potrzeby klientów, dając im możliwość wyboru miejsca i czasu odbioru przesyłek, zamówionych przez Internet – mówi Maciej Dudek, szef sieci Punktów DHL. – Zautomatyzowanie możliwości dostawy przekłada się także na realną redukcję wpływu naszego sektora na środowisko, co jest zgodne z globalnym programem GoGreen DHL – dodaje Dudek.
Klient o dostarczeniu przesyłki zostanie poinformowany w ten sam sposób, jak w przypadku tradycyjnej dostawy do Punktu DHL – otrzyma powiadomienie sms-em, gdy paczka będzie gotowa do odbioru w jednym z automatów SwipBox. Następnie adresat będzie mógł odebrać przesyłkę w dogodnym dla siebie terminie.
- Zwiększenie wygody i oszczędność czasu konsumentów jest naszym wspólnym priorytetem – mówi Michał Szlęzak, starszy menedżer działu nieruchomości w sieci Biedronka. – Dostępność automatów do odbioru przesyłek w naszych sklepach daje klientom dużą swobodę w planowaniu życia codziennego – w jednym miejscu będzie można odbierać przesyłki i wygodnie robić zakupy – podsumowuje Michał Szlęzak.
Za budową sieci stoi duńska firma SwipBox, która obsługuje urządzenia do odbioru przesyłek w ponad 50 krajach na całym świecie, spośród których Polska jest jednym z kluczowych rynków.
- W 2019 r., będziemy kontynuować inwestycje w nowe technologie na terenie naszego kraju. Cieszymy się, że wspólnie z DHL Parcel będziemy oferować najlepsze rozwiązania dla klientów. W ostatnich latach w Polsce w sposób znaczący wzrósł popyt na zautomatyzowane punkty odbioru, a nasze rozwiązanie jest popularne wśród konsumentów nie tylko ze względu na wygodę odbioru, ale także zmniejszenie kosztów samej dostawy, co w efekcie przynosi korzyści polskiemu rynkowi e-commerce – stwierdził Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.