Pomysł na firmę: naklejki na ściany i meble [ZDJĘCIA]

2020-10-27 12:44

Naklejki na ściany i meble wracają do wnętrz. Dodają uroku do wielu mieszkań, domów, ale i budynków użyteczności publicznej i firm. Zabawne wzory zdobią żłobki, przedszkola i szkoły, a te o geometrycznych, architektonicznych lub roślinnych kształtach dekorują biura, hotele, kawiarnie. Jak tworzyć ścienne naklejki?

Architektura, natura, ludzie, postaci z bajek, pojazdy, napisy, a nawet znaki zodiaku. Naklejki dostępne na rynku przedstawiają niemal wszystko. A kiedy klient ma swoją naklejkową wizję, to wyspecjalizowane w tym firmy przygotowują realizację specjalnie na jego zamówienie. Moda na naklejki wraca do łask. To dobry sposób na zmianę charakteru wnętrza niedrogim kosztem. Takie ozdoby w wielu przypadkach można często zmieniać i tym samym co jakiś czas w łatwy sposób przeobrażać swoje otoczenie. A to bardzo ważne, szczególnie w smutnych czasach, kiedy to ogromną moc ma hasło „Zostań w domu”.

Organizacja w realu i sieci

Profesjonalne naklejki na ściany tworzą wyspecjalizowane w tym firmy wyposażone w specjalistyczne urządzenia. Do produkcji zwykłych foliowych naklejek potrzebny jest komputer, i ploter tnąco- drukujący lub dwa odrębne plotery drukujący i drugi, który wycina kształty z samoprzylepnej folii. Zakładając, że większość towaru będzie oferowana w sklepie internetowym, to bardzo ważny jest także wybór dobrej firmy kurierskiej, która sprawnie dostarcza przesyłki do klientów.

W obecnych czasach należy postawić na sprzedaż i promocję w sieci. Jeśli oferta naklejkowa jest duża, to warto uruchomić własny sklep internetowy. Przygotowanie go najlepiej zlecić agencji interaktywnej. Nie wolno zapominać o profesjonalnych sesjach produktów oferowanych na wirtualnych półkach i dobrych opisach ich z uwzględnieniem wszystkich parametrów technicznych.

Gdy działalność dopiero startuje, a oferta produktowa jest ograniczona, to z powodzeniem można prezentować swoje produkty na specjalnych platformach sprzedażowych zrzeszających twórców lub przedsiębiorców. Korzystania z nich jest w wielu przypadkach odpłatne, ale i tak będą to znacznie mniejsze koszty niż uruchomienie wirtualnego sklepu z prawdziwego zdarzenia.

Promocja na miarę czasów

Nikt nie kupi produktu jak nie będzie wiedział o jego istnieniu. Obecnie tradycyjne formy reklamy bezpośredniej nie są możliwe do realizacji. Podstawą jest promocja w internecie. Ogromną rolę odgrywają serwisy społecznościowe (Facebook, Instagram). W dobie pandemii na popularności zyskały tak zwane „relacje na żywo”. Pozwalają one nie tylko zaprezentować i sprzedać produkt, ale zbudować grupę stałych klientów i uruchomić wirtualną pocztę pantoflową. Jeśli właściciel firmy nie ma czasu na zajmowanie się taką promocją lub jej po prostu nie potrafi, to warto zlecić takie zadanie profesjonaliście. Ważne, by wirtualne profile były estetyczne, pomysłowe i przede wszystkim skuteczne, czyli docierały do jak największej grupy internautów.

Niezbędne formalności on-line

By legalnie działać na rynku, trzeba zarejestrować działalność gospodarczą. Oczywiście też to zrobimy zdalnie, jeśli mamy podpis elektroniczny lub Profil Zaufany. Rejestracji firmy dokonuje się bezpłatnie poprzez wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Warto też zadbać o opatentowanie swoich autorskich produktów. Formalności z tym związane załatwia się w Urzędzie Patentowym.

Podstawowe koszty inwestycyjne:

sprzęt profesjonalny – 50 tys. zł

sklep internetowy – 5 tys. zł

firmowe opakowania do przesyłek – 2 tys. zł

podstawowy remont lokalu/drukarni – 10 tys. zł

SUMA: 67 tys. zł

Aleksandra Hamza, właścicielka firmy Brooklyn we Włodzimierzowie (woj. łódzkie)

Szukałam inspiracji na dekoracje do pokoju synka, na którego długo czekałam. Chciałam, żeby były oryginalne i wyróżniały się od tych dostępnych w sklepach. Na początku tego roku dostałam próbkę materiału o puszystej, ciepłej fakturze. Skojarzyłam go z możliwościami technologicznymi naszego parku maszynowego i ideą naklejanych dekoracji, które będą przyjazne dla dziecka i „przytulne”. Tak się zrodził pomysł na pluszowe naklejki. Stworzyliśmy  i zarejestrowaliśmy dla naklejek odrębną markę „WALL Snuggles” czyli dosłownie „Ścienne Przytulanki” i zgłosiliśmy je jako patent. Prototypy przeszły test mojego syna. Mój półtoraroczny wówczas synek dostał swoją pierwszą pluszową naklejkę – dwukrotnie większego od niego Zamyślonego Misia. Przytulił się do niego, głaskał, i udawał, że misia całuje go jego ulubiona owieczka. Nadał mu nawet naklejanemu misiowi imię- Fabian. To był najważniejszy sprawdzian, po którym naklejki weszły do produkcji. Startowaliśmy z kilkunastoma wzorami – zwierzętami w naturalnych rozmiarach od pumy po yorka i kolekcją dużych misiów. Wkrótce doszły do nich kolejne grafiki. Teraz mamy także m.in. naklejane literki w różnych kolorach – bazujące na aktualnych trendach kolorystycznych wykorzystywanych w aranżacji dziecięcych pokoi. Słuchamy potrzeb naszych klientów dlatego niebawem pojawią się kolejne nowości z najczęściej poszukiwanymi przez klientów motywami. Naklejki ze zwierzętami klienci kupują nie tylko dla dzieci, ale jako element z przymrużeniem oka do aranżacji przestrzeni dla dorosłych. Słuchamy potrzeb naszych klientów, więc niebawem pojawią się kolejne nowości z najczęściej poszukiwanymi przez klientów motywami. Pluszowe naklejki ze względu na swoją puszystą fakturę o grubość 4mm są dekoracją zupełnie inną niż cienkie, zimne w dotyku naklejki z folii. Duże naklejki mają też dodatkowe funkcje oprócz tej dekoracyjnej - poprawiają akustykę pomieszczenia, chronią ścianę przed zniszczeniem, a naklejone przy łóżku lub w kąciku zabaw izolują dziecko od zimnej ściany. Naklejki zostały wprowadzone na rynek w czasie pandemii i głównie sprzedaż odbywa się w naszym sklepie internetowym szabloneria.pl i na niektórych portalach sprzedażowych. Cieszę się, że szybko spotkały się z uznaniem klientów, którzy przesyłają zdjęcia dzieci przy naklejkach i opisują jak maluchy głaszczą miękkie zwierzaki, a nawet mówią do nich. 

Kolejny dzień protestów w Warszawie
Najnowsze