- Cieszymy się ogłaszając nową nazwę brandu – Everli, która pozwala nie tylko na ujednolicenie działań naszej grupy, ale również możliwość wprowadzenia nowej, neutralnej i dobrze kojarzącej się nazwy także na innych rynkach europejskich, na które wkrótce planujemy wejść z naszą usługą. Przez jakiś czas będziemy funkcjonować jako „Everli by Szopi” (we Włoszech „Everli by Supermercato24”), aby zarówno klienci, jak i partnerzy mieli czas, by przyzwyczaić się do nowej nazwy – komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Generalna Everli by Szopi.
ZOBACZ TAKŻE: Uwaga na bakterie w burgerze znanego producenta! Wycofują je ze sprzedaży
Zmiana marki na Everli to kolejny krok w stronę realizacji strategii międzynarodowej ekspansji firmy, wspierany przez wyspecjalizowanych inwestorów, fundusze venture capital: FII Tech Growth, 360 Capital oraz Innogest. Na początku br. polska spółka Szopi została przejęta przez Supermercato24 – pierwszy, włoski sklep spożywczy, realizujący zakupy on-line z różnych sklepów stacjonarnych. W wyniku tej akwizycji, spółka Supermercato24 stała się pierwszym tego typu podmiotem rozwijającym się na wielu rynkach w Europie.
W 2020 r. spółka działająca obecnie pod marką Everli objęła swoimi usługami łącznie 13 miast: Bytom, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Sopot, Sosnowiec, Szczecin, Tychy, Warszawę, Wrocław, a także okolice Warszawy: Piaseczno, Piastów i jej dzielnicę Wawer. To oznacza, że w zasięgu firmy jest obecnie ok. 7 milionów mieszkańców Polski. Pojawienie się Everli w kolejnych miastach zwiększyło potencjał spółki oraz umożliwiło rozwijanie strategicznych partnerstw na polskim rynku – sklepów i sieci handlowych. To z kolei służy do zbudowania potencjału umożliwiającego ekspansję na kolejnych rynkach międzynarodowych.
Jedną z przyczyn szybszego poszerzenia usługi na kolejne miasta była pandemia koronawirusa, która przyczyniła się do wzrostu zapotrzebowania na usługę zakupów spożywczych online wśród Polaków. Everli (dawniej Szopi) wsparło grupy najbardziej narażone na zachorowanie czy powikłania, wprowadzając m.in. darmową dostawę dla seniorów powyżej 65 roku życia czy dla mieszkańców Śląska – aby Ci nie wychodzili z domu na zakupy. W ciągu kilku miesięcy kwarantanny firma odnotowała większą liczbę nowych rejestracji, niż przez 3 lata działalności.
- W czasie największych obostrzeń dotyczących wychodzenia z domu, wzrost nowych klientów sięgał nawet 1000%. Duża zmiana dotyczyła również wielkości koszyków – w tym obszarze odnotowaliśmy wzrosty o 70-100%. Użytkownicy korzystający wcześniej z naszej usługi zwiększyli liczbę zakupów 2-4-krotnie w ciągu miesiąca. Co prawda pierwszy okres pandemii wiązał się z szybko znikającymi oknami zakupowymi, jednak sytuacja została szybko ustabilizowana i obecnie możemy obsłużyć znacznie większą liczbę klientów – dodaje Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Generalna Everli by Szopi.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Wielkie zmiany w Empiku. Znane marki dołączają do platformy sprzedażowej
W styczniu br. firma uruchomiła także nową aplikację oraz stronę internetową, wprowadzając szereg usprawnień m.in. godzinne okna zamówień czy zmianę zamówienia aż do ostatniej chwili. Nowa strona pl.everli.com/pl oraz aplikacja Everli przynoszą kolejne nowości, m.in: możliwość sprawdzenia zamienników produktów jeszcze przed dokonaniem płatności, monitorowanie zamówienia, czasu dostawy i statusu płatności. Obecnie dedykowani szoperzy Everli realizują zakupy spożywcze m.in. w sklepach stacjonarnych sieci takich jak Auchan, Carrefour, Lidl czy Biedronka.