Sztuczna inteligencja w ocenie szkód. PZU wdrożyło technologię Tractable

2020-11-26 16:23

PZU, największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosił, że wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby udoskonalić proces oceniania szkód komunikacyjnych ubezpieczanych w Polsce pojazdów. Wdrażanie technologii dostarczonej przez Tractable trwało od 2018 roku.

Sztuczna inteligencja: czym jest i jakie niesie za sobą zagrożenia?

i

Autor: thinkstockphotos.com, Archiwum prywatne Sztuczna inteligencja, zdaniem wielu naukowców, m. in. Stephena Hawkinga może być zagrożeniem dla ludzkości.

Pierwszy polski ubezpieczyciel wdrożył sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów

PZU zakończył wdrożenie rozwiązania opartego o sztuczną inteligencję, umożliwiającego błyskawiczną obsługę szkód w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Dzięki współpracy z Tractable, AI wykorzystano do likwidacji, jak dotąd, ponad 150 000 zgłoszeń, co stanowi 1/3 rocznego wolumenu o wartości 1,3 mld PLN. Zastosowane rozwiązanie znacznie usprawniło obsługę szkód, skracając czas oczekiwania na naprawę pojazdu.

ZOBACZ TAKŻE: Colt i Atos ogłaszają partnerstwo. Dostarczą rozwiązania Contact Center jako usługę w chmurze

– Cieszę się, że wraz z Tractable udało nam się wdrożyć innowacyjną technologię komputerowego rozpoznawania obrazów. Dzięki temu likwidacja szkód dla naszych klientów przebiega szybciej i efektywniej. Jesteśmy zadowoleni nie tylko z sukcesu programu, ale także z faktu, że jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wdrożyliśmy tę unikalną technologię na taką skalę we współpracy z jedną z czołowych brytyjskich spółek technologicznych. W PZU jesteśmy głęboko przekonani, że współpraca z najlepszymi startupami ubezpieczeniowymi owocuje pozytywną transformacją w naszej firmie. Pozostajjemy otwarci na współpracę z młodymi technologicznymi firmami z całego świata – powiedział Marcin Kurczab, Dyrektor ds. Innowacji PZU, który odpowiada za współpracę ze startupami.

Prezes PKN Orlen złożył Super Biznesowi życzenia na 10-lecie powstania

PZU obsługuje rocznie blisko 500 000 szkód komunikacyjnych. Wcześniej, największy polski ubezpieczyciel był w stanie przeprowadzić szczegółową ocenę około 20 proc. szkód (pozostałe 80 procent zatwierdzono za pomocą uproszczonej kontroli).

Sztuczna inteligencja Tractable obsłużyła z kolei ponad 1 mld szkód komunikacyjnych dla czołowych ubezpieczycieli na świecie, w tym dla Ageas UK, Covéa, największego ubezpieczyciela samochodowego na rynku francuskim oraz dla Tokio Marine, największego ubezpieczyciela pojazdów w Japonii. 

– Wspaniale widzieć, jak PZU, jedna z najważniejszych spółek w Polsce, wdraża nasze nowoczesne rozwiązanie na wielką skalę. To pokazuje otwartość spółki na innowacje i sytuuje PZU wśród najbardziej zaawansowanych ubezpieczycieli na świecie. Nasze rozwiązanie daje PZU kontrolę nad 100% napraw i szkód, wszystko w czasie rzeczywistym, dzięki szybkości i zasięgowi sztucznej inteligencji – zaznaczył Adrien Cohen, współzałożyciel i prezes Tractable.

Ekspresowa ocena szkody

Rozwiązania sztucznej inteligencji oferowane przez firmę technologiczną Tractable umożliwiają weryfikację w czasie rzeczywistym niemal wszystkich szkód komunikacyjnych obsługiwanych przez PZU.

Sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i jest przeszkolona na milionach zdjęć i ludzkich decyzji dotyczących napraw z wcześniejszych wypadków. Technologię tę można stosować na całym świecie, do każdego pojazdu osobowego. Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami – wszystko to zapewnia jak najszybsze rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia. System jest nieustannie udoskonalany, ponieważ coraz więcej ubezpieczycieli i warsztatów korzysta z tego rozwiązania. 

Firma Tractable opracowuje systemy sztucznej inteligencji wykorzystywane do usprawniania usuwania skutków wypadków i katastrof. Oferowane przez firmę rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji zostały wdrożone przez czołowych ubezpieczycieli w Europie, Ameryce Północnej i Azji w celu przyspieszenia udzielania pomocy po wypadkach setkom tysięcy osób. Firma Tractable uzyskała wsparcie venture capital w wysokości 55 milionów dolarów i posiada biura w Londynie, Nowym Jorku oraz Tokio. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki