Super Biznes: Targi Franczyzy za nami

2014-11-04 3:00

XII Targi Franczyzy to największe w Europie Środkowo-Wschodniej targi pomysłów na biznes. W tym roku odbyły się 16-18 października 2014 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Targi franczyzy stały się kluczowym wydarzeniem biznesowym dla osób, które planują rozpoczęcie działalności gospodarczej opartej na licencji franczyzowej.

W poszukiwaniu sprawdzonych sposobów na firmę targi franczyzy co roku odwiedza ponad 7 tysięcy osób. To dla nich doskonała okazja, aby zapoznać się z ofertami nawet 150 firm franczyzowych. Targi franczyzy w Warszawie to jedyne organizowane cyklicznie od dwunastu lat przedsięwzięcie, które wspiera przedsiębiorczość. W tym roku stoiska wystawców odwiedziło 7 tysięcy zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji znanej marki, w tym goście z sąsiednich krajów.

Franczyzodawcy zaprezentowali swoje marki na 120 stoiskach, niektórzy z nich przedstawili więcej niż jeden koncept, a inni jako miejsce prezentacji oferty wybrali Forum Szkoleniowe. - Targi franczyzy służą poznaniu się przedsiębiorców i przedstawicieli firm franczyzowych. To pierwszy krok do nawiązania współpracy. Efekty rozmów franczyzodawców z kandydatami na franczyzobiorców będą widoczne w najbliższych miesiącach w postaci umów franczyzowych i nowych placówek. Pomiędzy kolejnymi edycjami targów kandydaci na franczyzobiorców mogą czerpać wiedzę na temat pomysłów na biznes z katalogu franczyz na Franchising.pl, gdzie dostępnych jest 400 sprawdzonych konceptów biznesowych - mówi Karolina Kazuła, menedżer PR spółki PROFIT system, organizatora wydarzenia.

Różnorodność branż

Dla niektórych odwiedzających targi było to pierwsze spotkanie, inicjujące proces zakupu licencji franczyzowych. Dla innych to spotkanie finalizujące wcześniejsze rozmowy. W przeciągu trzech dni każdy mógł ocenić, która z dostępnych na rynku licencji spełnia jego oczekiwania i jest najkorzystniejsza.

Na XII Targach Franczyzy wystawiały się firmy z branż: gastronomia, finanse i bankowość, artykuły spożywcze i przemysłowe, edukacja, artykuły dziecięce, moda, kosmetyki, biżuteria, upominki, uroda i fitness, apteki i artykuły zdrowotne, dom i ogród, turystyka i hotele, artykuły motoryzacyjne i rowery, AGD, RTV, IT, telekomunikacja, usługi dla biznesu, usługi dla klientów indywidualnych.

Zobacz też: Naucz się prowadzić BIZNES ZA DARMO!

Najwięcej wystawców jak co roku pojawiło się z branży gastronomicznej. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się stoiska, które przypominały prawdziwe placówki firm franczyzowych, między innymi sklepy spożywcze, odzieżowe czy kawiarnie. Przyszli przedsiębiorcy mieli okazję na własne oczy zobaczyć, jak może wyglądać ich biznes w przyszłości. Mogli też porozmawiać z wystawcami i poznać szczegółową ofertę danej firmy. Franczyzodawcy zaś skorzystali z możliwości podzielenia się swoim pomysłem z innymi i znalezienia partnerów do rozwoju własnego biznesu. Wiele firm, które niedawno zdecydowały o rozwoju we franczyzie, wybrało targi w Warszawie na miejsce swojego debiutu. - Oczekiwania franczyzobiorców są bardzo zróżnicowane i zależą od wielu czynników, tj. kwoty inwestycji, preferowanej branży czy lokalizacji, w której chcą rozpocząć swój biznes. Dlatego targi franczyzy to dobre miejsce do zaprezentowania swojego pomysłu na biznes przez firmy franczyzowe z każdej branży, a dla przyszłych franczyzobiorców okazja, aby wybrać najlepszą ofertę dla siebie - mówi Karolina Kazuła.

Forum Szkoleniowe

Podczas wykładów na Forum Szkoleniowym swoją wiedzą biznesową dzielili się wystawcy i eksperci biznesowi. Każdego dnia ich wykłady gromadziły kilkuset przedsiębiorców. Jak co roku, i tym razem, na targach pojawił się gość specjalny - Michał Niemczycki. Współtwórca marek Freebee i Voda Naturalna, który opowiadał o tym, jak założyć biznes od zera i pod własnym nazwiskiem.

Eksperci podczas warsztatów tłumaczyli, na czym polega biznes franczyzowy i doradzali, w jaki sposób wybrać franczyzę dla siebie. Nowością Forum Szkoleniowego były tematy związane z doborem odpowiedniej lokalizacji dla firmy, które odbyły się pod patronatem Lokalnabiznes.pl. Nie zabrakło także porad dotyczących tego, jak zweryfikować ofertę franczyzową i przygotować dobry biznesplan.

Do zobaczenia za rok

Głównym organizatorem przedsięwzięcia była spółka PROFIT system, która specjalizuje się w doradztwie franczyzowym. Honorowymi patronami byli zaś Polska Organizacja Franczyzodawców, Ministerstwo Gospodarki, PARP, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Krajowa Izba Gospodarcza, Franchise Expo Paris. "Super Biznes" objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Z każdym rokiem rośnie liczba franczyzobiorców oraz franczyzodawców. Następna szansa, aby odwiedzić targi franczyzy, pojawi się za rok - 15-17 października.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze