Benefity pracownicze

i

Autor: Materiały prasowe Benefity pracownicze

To szefowie oferują swoim pracownikom. A czego chcą sami zatrudnieni?

2019-04-27 2:46

Dziś karnety sportowe i darmowe ubezpieczenie zdrowotne nie działają już tak zachęcająco dla pracowników, jak jeszcze kilka lat temu. W błędzie są jednak firmy, które uważają, że przyciągną do siebie nowych kandydatów za pomocą wymyślnych benefitów, ponieważ te bardzo często mijają się z prawdziwymi potrzebami zatrudnionych. Dlatego niektóre, bardziej świadome tego przedsiębiorstwa, zdecydują się na włączenie pracowników w wyboru tychże świadczeń, zyskując pewność, że będą one zawsze odpowiednie dla ich zespołów.

Trwający obecnie na rynku pracy wyścig o pracownika sprawia, że firmy prześcigają się w oferowaniu coraz bardziej wymyślnych dodatków do pensji, które w ich mniemaniu mają przyciągać do przedsiębiorstwa potencjalnych kandydatów. Stąd też w ogłoszeniach o pracę pojawiają się benefity, o których jeszcze kilka lat temu nikt nawet nie myślał, takie jak na przykład możliwość skorzystania z masażu lub siłowni w trakcie czasu pracy. Często jednak zdarza się, że oferty zawierające wydawać by się mogło najatrakcyjniejsze i wyszukane bonusy okazują się nieskuteczne. Nie zawsze bowiem najbardziej wymyślne dodatki są tymi, których pracownicy rzeczywiście potrzebują. Jak więc dowiedzieć się, które z nich są aktualnie pożądane? Nie ma na to lepszego sposobu, niż zaangażować w ich wybór pracowników.

Cel: zrobić to WSPÓLNIE
Poznanie rzeczywistych potrzeb pracowników to proces na który składa się wiele istotnych czynników. Najważniejszym z nich jest dbałość nie tylko o kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa, ale też zwykłą „atmosferę” panującą w biurze. Pracownicy na każdym szczeblu powinni mieć poczucie, że stanowią część dużego zespołu i mają realny wpływ na działanie przedsiębiorstwa niezależnie od zajmowanego stanowiska. Tylko wtedy bowiem będą chcieli otwarcie dzielić się swoimi najlepszymi pomysłami na poprawę warunków pracy. Kolejnym ważnym aspektem jest weryfikacja pomysłów.

- Każdy z pomysłów zawsze powinien być oceniany pod kątem przydatności dla jak najszerszej grupy pracowników, a także pod kątem możliwości jego implementacji w warunkach przedsiębiorstwa. Taka weryfikacja pozwala też ustalić, jakie dodatki są najbardziej pożądane, aby zrealizować je w pierwszej kolejności – mówi Jarosław Pazgrat, Prezes MCX PRO, ambasador programu „Wspólnie”, w ramach którego zatrudnieni sami decydują o tym, jakie dodatkowe świadczenia chcą otrzymywać.

Co wybierają pracownicy?
Dzięki dokładnej analizie inicjatyw zgłaszanych przez pracowników w ramach projektu „Wspólnie”, możliwe jest pogrupowanie ich w poszczególne segmenty aktywności. Dzięki temu wiadomo, jakie benefity są obecnie dla pracowników najbardziej wartościowe:

- zajęcia sportowe – w dzisiejszych czasach karnet na zajęcia sportowe to za mało, aby pozostać w dobrej formie. Dlatego też pracownicy zaproponowali, aby firma pomogła im w organizacji zajęć sportowych. W ten sposób powstała drużyna biegowa, sekcja koszykówki, jazdy na rowerze a nawet pracownicza drużyna piłkarska.

– Przemyślana inwestycja w sport nie tylko przyczyniła się do wzrostu zadowolenia pracowników, ale pomogła też scalić całą firmę w jeden dobrze działający mechanizm. Rzadko bowiem spotyka się przypadki, że po zakończonej pracy prezes idzie ze wszystkimi pokopać piłkę – mówi Jarosław Pazgrat z MCX PRO.

- zmiany w otoczeniu pracy – mając taką możliwość, pracownicy chętnie zgłaszali pomysły na to, jakie zmiany wprowadzić w biurze, by pracowało się im przyjemniej i wydajniej. Dlatego też jednym z aspektów, na którym na którym skupia się program „Wspólnie” jest stworzenie „Strefy Relaksu”, przestrzeń, która sprzyjała swobodnej wymianie myśli i pobudzała kreatywność.

- wspieranie innowacyjnych idei – wielu z zatrudnionych, szczególnie w firmach IT, to prywatnie miłośnicy innowacji i nowych technologii. „Tradycyjne” programy wspierające rozwój nie zawsze celują w potrzeby takich pracowników.– Postanowiliśmy wesprzeć tych, którzy chcą przekuwać swoje innowacyjne pomysły w rzeczywistość. Zorganizowaliśmy konkurs „Innowacyjny pomysł”, w ramach którego do wygrania były nagrody pieniężne z możliwością udziału w przyszłych zyskach wdrożonego z sukcesem produktu– mówi Jarosław Pazgrat, Prezes MCX PRO.

- pomoc organizacjom charytatywnym – jak się okazuje, dla pracowników istotne jest, by przedsiębiorstwo, w którym pracują, wspomagało ważne inicjatywy społeczne. Pracownicy MCX PRO wykorzystali program Wspólnie do zgłaszania ważnych dla nich inicjatyw, tj. pomoc dla domów dziecka czy schronisk dla zwierząt, którym chcieli by pomóc razem z firmą.

- aktywności sezonowe – niektóre z pomysłów pracowników wiązały się z bardzo indywidualnymi potrzebami, które firma wykorzystała w ciekawej, sezonowej formule.

– Raz na kwartał pracownicy w ramach określonego budżetu mogą wybrać jedną z aktywności z proponowanej listy. Dla przykładu, hasło przewodnie bieżącego kwartału to „Obudź się po zimie”, gdzie do wyboru są m.in. usługi z zakresu wellness & SPA – mówi Jarosław Pazgrat z MCX PRO.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze