Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego, na skutek pandemii przychody branży HoReCa mogły spaść nawet o 80–90 proc. Wiele restauracji musiało szybko dostosować swój biznes do nowych okoliczności. Z danych Uber Eats wynika, że w kwietniu tego roku liczba nowych restauracji na platformie była o 188 proc. wyższa niż w styczniu, co pokazuje jak ważną rolę w branży gastronomicznej odgrywają platformy do zamawiania z dostawą. Uber Eats wsłuchując się w potrzeby partnerów biznesowych wprowadza nowe narzędzia, by pomóc im jeszcze lepiej rozwijać usługi i poznać oczekiwania klientów - czytamy w komunikacie prasowym.
Wirtualny menedżer restauracji w telefonie
Zarządzanie restauracją w dzisiejszym świecie musi łączyć ze sobą wiele aspektów istotnych z punktu widzenia biznesu, musi też opierać się na narzędziach dostępnych z każdego miejsca i w dowolnym czasie. Trendy sprzedażowe dostępne w ramach Menadżera Restauracji na platformie Uber Eats, umożliwiają bieżący wgląd w wielkości zamówień i realizację dziennych celów przez restauracje. Dodatkowo, dzięki tym informacjom menedżerowie wiedzą kiedy mogą się spodziewać największej liczby zamówień, żeby - przykładowo - zadbać o odpowiednią liczbę kucharzy w kuchni, w celu zaspokojenia potrzeb zarówno klientów na miejscu, jak i zamawiających do domu w godzinach szczytu. Od teraz funkcja ta będzie również dostępna z poziomu smartfona.
Przejdźmy na „Ty”
Sukces marki zależy także od tego jak uważnie słucha ona swoich klientów. Dlatego też Uber Eats oferuje swoim partnerom nowe narzędzia, by mogli na bieżąco monitorować oraz odpowiadać na komentarze i informacje zwrotne od klientów. W ten sposób, gościnność, którą oferują na miejscu, mogą również przekazać do naszych domów, poprzez aplikację. Dzięki nowym narzędziom menedżerowie zyskują możliwość oferowania zniżek oraz produktów w gratisie dla najwierniejszych konsumentów. Będzie to okazja dla budowania trwalszych relacji z klientami, a nawet przejścia z nimi na „Ty”.
Informacja na wagę złota
Nie bez powodu mówi się, że dane to paliwo biznesu. Dzięki usłudze Insights Dashboard zarządzający restauracją będą mogli obserwować, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z ich witryną na platformie Uber Eats. Korzystając z nowych funkcji, mogą analizować decyzje zakupowe swoich klientów, oraz śledzić ich drogę, od budowania koszyka do złożenia zamówienia. Dzięki temu menedżerowie mogą poszerzać swoją wiedzę i reagować na zachowania klientów, tym samym zwiększając dochodowość swojego lokalu oraz zadowolenie użytkowników.
- Ostatnie kilka miesięcy znacząco zmieniło nasze życie, a szczególnie dotyczy to właścicieli restauracji. Uber Eats angażuje się we wsparcie swoich partnerów oraz rozwój platformy, aby mogli pozyskiwać nowych klientów i utrzymać dochodowość swojego lokalu w wyjątkowych czasach. W tym celu w ręce menedżerów oddajemy narzędzia, dzięki którym mogą na bieżąco monitorować zachowania klientów, a także budować trwałe relacje oraz szybciej reagować na ich potrzeby - podkreśla Małgorzata Michalik, Lead Account Manager Uber Eats Polska.