Z usług iTaxi można korzystać w największych miastach Polski, w tym m.in. Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście czy Poznaniu. Platforma umożliwia szybkie i wygodne zamówienie przejazdu i opłacenie go bezpośrednio przez aplikację mobilną. Licencjonowani kierowcy współpracujący z iTaxi korzystają z buspasów oraz mogą wjeżdżać do stref turystycznych. Od teraz możliwe jest także dokonanie szybkiej płatności z wykorzystaniem One Click BLIK.
ZOBACZ TEŻ: Polski BLIK podbija rynek. Niedługo zapłacisz nim w Uberze i za Netflixa
- Aplikacja iTaxi to naturalne środowisko dla płatności mobilnych BLIK. Dzięki połączeniu tych dwóch innowacyjnych rozwiązań, cała obsługa przejazdu i płatności za niego realizowana jest wyłącznie za pośrednictwem smartfona. BLIK wchodzi w zupełnie nowy segment rynku, jakim są przewozy osób oparte o wykorzystanie technologii. To segment w którym do tej pory królowała gotówka oraz karty – mówi Magdalena Kubisa, Dyrektor Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.
- W iTaxi wierzymy, że wygoda i bezpieczeństwo naszych pasażerów są najważniejsze. W związku z tym staramy się wdrażać technologiczne rozwiązania, które dokładnie odpowiadają na te potrzeby. Wprowadzenie metody płatności BLIK do naszej aplikacji to działanie w obu kierunkach. Z jednej strony dajemy wygodne narzędzie do płatności za przejazd, a jednocześnie jest to rozwiązanie, które Polacy dobrze znają i budzi ich zaufanie – podkreśla Tomasz Soczówka, odpowiedzialny za strategiczne partnerstwa w iTaxi.pl.
W związku z uruchomieniem w aplikacji iTaxi płatności One Click BLIK ruszyła specjalna promocja. Dzięki niej klienci, którzy zapłacą za przejazd BLIKIEM, otrzymają 30 proc. zniżki. Maksymalna kwota rabatu może wynieść aż 15 zł. Każdy użytkownik może skorzystać z promocji dowolną ilość razy. Płatności jednym kliknięciem są najbardziej zaawansowanym technologicznie sposobem korzystania z BLIKA. Każdy użytkownik, który płaci po raz pierwszy w danej aplikacji czy na stronie internetowej, musi wpisać sześciocyfrowy kod BLIK oraz zatwierdzić transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku. Wówczas otrzyma możliwość zapamiętania aplikacji lub strony, tak, aby przy kolejnej płatności nie było już potrzeby podawania kodu BLIK, a jedynie potwierdzenie płatności numerem PIN w aplikacji bankowej na smartfonie (gdzie zawsze widzi także szczegóły danej transakcji – czyli jaka jest kwota płatności oraz kto jest jej odbiorcą).
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Kurs taksówką na żądanie! Rewolucyjne funkcje w korporacji iTaxi
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A.