#MastercardGraZWOŚP i aukcja samochodu z serialu Knight Rider
Już po raz siódmy, w dniu Finału WOŚP odbędzie się akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego, użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze, Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry. Akcja od lat ma swoje grono wiernych fanów, wśród których nie brakuje znanych nazwisk ze świata mediów i kultury. Podczas zeszłorocznego, 27.Finału, użytkownicy opublikowali 32 962 wpisów. Łącznie, od początku inicjatywy, czyli od 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera udało się zebrać dla Orkiestry ponad milion złotych.
SPRAWDŹ KONIECZNIE: Tyle zebrał WOŚP. Fundacja Owsiaka idzie na rekord
Od połowy grudnia w serwisie Allegro licytować można również niezwykłe auto przekazane na WOŚP przez Mastercard i Braci Collins. Samochód z kultowego serialu „Knight Rider” poddany został częściowej renowacji, której celem było przywrócenie go do stanu świetności. Zarejestrowane i gotowe do wyruszenia na drogi auto nie tylko zyska status zabytku, ale również puści „oczko” do nowego właściciela. Zeszłoroczna aukcja samochodu marki Rolls Royce Silver Shadow z 1975 roku zakończyła się na kwocie 211 211 zł. Była to najwyższa kwota wśród wszystkich aukcji Allegro dla WOŚP.
eSkarbonki, czyli puszki w nowoczesnym wymiarze
Już po raz 28. wolontariusze w całej Polsce wyjdą na ulice miast z puszkami, zachęcając do udziału w zbiórce. Dzięki współpracy Mastercard z WOŚP, już po raz trzeci kwestować można również on-line poprzez specjalne eSkarbonki. Dzięki nim wolontariusze mogą zbierać datki nie tylko do puszki czy za pomocą terminali płatniczych, ale także za pomocą elektronicznej skarbonki, udostępniając wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. W pierwszym roku swoje „wirtualne puszki” założyło ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, a suma wszystkich wpłat za ich pomocą wyniosła blisko 170 tysięcy złotych. W ubiegłym roku do eSkarbonek wolontariuszy oraz głównej eSkarbonki dostępnej na stronie eskarbonka.wosp.org.pl wpłacono aż 317 705 zł, czyli o prawie 150 000 zł więcej niż w 2018 r.
- eSkarbonki wolontariuszy WOŚP to nie tylko świetny pomysł. To konieczna innowacja, która, jak widzimy, sprawdza się rewelacyjnie już kolejny rok. Wiemy, że żeby ludzie otworzyli się na nas i naszą inicjatywę, my musimy otworzyć się na nich, dostrzec ich styl życia i dotrzeć do nich tam, gdzie są, czyli również w internecie. Zaletą eSkarbonek jest również fakt, że można je zasilać nie tylko w dniu Finału, ale też przed nim. Już dzisiaj w eSkarbonce jest 81 304 zł, a główna zbiórka dopiero przed nami! – mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP.
ZOBACZ TEŻ: 28. Finał WOŚP. Wielki firmy przyłączają się do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Jak co roku Mastercard jest też mecenasem Światełka do Nieba, które, podobnie jak w roku ubiegłym, będzie miało nową odsłonę. Specjalne widowisko zaplanowane zostało na Placu Bankowym w Warszawie. Zobaczyć je będzie można również w czasie telewizyjnej transmisji. W czasie 28. Finału stworzony zostanie również sztab Mastercard – pracownicy z warszawskiego biura, wyposażeni w terminale płatnicze, przyłączą się 12 stycznia do kwestowania na ulicach stolicy, umożliwiając darczyńcom bezgotówkowe darowizny.
- W tym roku już po raz ósmy Mastercard wspierać będzie Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Wierzymy, że pomaganie innym jest bezcenne, dlatego staramy się rozwijać nasze zaangażowanie i wymyślać ciągle nowe sposoby na zaangażowanie darczyńców i zgromadzenie jak największej ilości środków na pomoc najmłodszym potrzebującym. W czasie tegorocznego Finału znowu dostarczymy narzędzia, które ułatwiają pracę wolontariuszom i które sprawdziły się w poprzednich latach. Na Allegro trwa też aukcja kultowego samochodu KITT z serialu „Knight Rider”, który przekazaliśmy na WOŚP razem z Braćmi Collins. W dniu Finału odbędzie się również akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Podsumowując, złapaliśmy wiatr w żagle, więc będzie się działo! – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.