Ponad rok trwały negocjacje w sprawie współpracy Young Digital Planet z oficjalnym rządowym wydawnictwem z Pekinu, People's Education Press. Jest ono liderem na chińskim rynku wydawniczym. Dzięki zawartemu porozumieniu, technologie edytorskie stworzone przez polską firmę będą filarem chińskiej strategiii wydawniczej.
To dopiero początek
Przez najbliższe lata gdańska firma odpowiedzialna będzie też za treści oraz ksiażki, z których skorzysta blisko ćwierć miliarda młodych Chińczyków. To jednak dopiero początek współpracy. Jeśli Young Digital Planet wypełni zobowiązania przewidziane na 2014 rok, ma szanse wprowadzić na chiński rynek całą gamę swoich produktów.
- Sukces Young Digital Planet w Chinach jest sukcesem podwójnym – komentuje Leszek Ślazyk, ekspert polsko–chińskiej współpracy gospodarczej z portalu Chiny24.com. - Z jednej strony to naprawdę wielkie osiągnięcie gdańskiej firmy. Z drugiej zaś strony mamy do czynienia z doskonałym przykładem potencjału polskiej firmy, która z powodzeniem konkuruje na tak obiecującym rynku jak rynek chiński. Mam nadzieję, że śladem Young Digital Planet pójdą inne polskie firmy. Chiny otwierają się na tych, którzy nie boją się wyzwań. W zamian dają znacznie więcej niż inne rynki eksportowe – zachęca.
Świat docenia Polaków
Young Digital Planet działa od 24 lat. Produkty firmy doceniło dotąd ponad 40 państw z całego świata, a 9 ministerstw z Europy, Ameryki i Azji wykorzystało jej rozwiązania wydawnicze.
- Dzięki takim rozwiązaniom jak te, które wprowadza na rynek Young Digital Planet, Polska stawiana jest jako przykład sukcesu edukacyjnego - mówi Andrzej Molski, prezes zarządu gdańskiej firmy. - Ubiegłoroczne badania pokazują, że polscy uczniowie plasują się w światowej czołówce, a w Europie Polskę wyprzedza jedynie 5 państw. Być może badania te, jak i sukcesy polskich firm w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych pozwolą, żeby polska edukacja stała się naszym silnym znakiem rozpoznawczym na arenie międzynarodowej i jednym z powodów do dumy - dodaje.