Święty Mikołaj - gdzie i za ile wynająć przed świętami

i

Autor: fot./freeimages.com/Julia Freeman-Woolpert Święty Mikołaj

Zostań Świętym Mikołajem

2018-12-24 12:07

Za wizytę Świętego Mikołaja w wigilijny wieczór lub święta Bożego Narodzenia rodzice i dziadkowie maluchów są w stanie zapłacić krocie. W tym czasie osoby wcielające się w postać Świętego Mikołaja mają pełne ręce roboty. Zobacz, jak prowadzi się tego typu działalność.

Firma mikołajowa to działalność sezonowa. Szczyt pracy przypada na listopad-styczeń. Dlatego też jeśli chcesz działać cały rok, musisz pomyśleć o poszerzeniu oferty np. o organizację imprez okolicznościowych (urodzin dzieci, baby shower, czy spotkań firmowych). Możesz też prowadzić wypożyczalnię strojów karnawałowych lub świadczyć usługi rozrywkowo-rekreacyjne dla dzieci (np. kupić dmuchany zamek i jeździć z nim na rozmaite festyny, czy po prostu zabawiać dzieciaki na imprezach, np. na weselach, urodzinach, spotkaniach rodzinnych). W przeciwnym razie na czas wiosenno-letni przyjdzie ci zawiesić działalność gospodarczą.

Agencja pracy

Jeśli nie chcesz poprzestać na indywidualnym działaniu jako św. Mikołaj, tylko marzysz o całej mikołajowej fabryce, rozważ działalność jako agencja pracy tymczasowej. Wtedy będziesz podnajmował pracowników na określony czas, np. na miesiąc, wybrane tygodnie, dni pracy w galerii handlowej czy supermarkecie. W celu załatwienia niezbędnych formalności musisz zgłosić się do urzędu marszałkowskiego lub wojewódzkiego urzędu pracy, aby uzyskać wpis do specjalnego rejestru przedsiębiorstw trudniących się pośrednictwem pracy (tzw. Krajowy Rejestr Agencji Zatrudnienia). W urzędach tych uzyskasz odpowiedni certyfikat uprawniający do prowadzenia działalności. O kolejny dokument niezbędny do dostępu i operowania danymi osobowymi, musisz postarać się w Generalnym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych.

Jak to działa

Mikołajowa firma już w listopadzie zbiera się zlecenia. Najwięcej indywidualnych wizyt czeka ją w samą Wigilię. Przeważnie tego dnia mikołaj i jego towarzysze pracują od popołudnia do północy. W zamówieniu oprócz adresu i godziny wizyty znajdują się informację dotyczące miejsca i pory odebrania prezentów, ważne wiadomości na temat obdarowywanych dzieci (imiona, ulubione bajki, marzenia). Taka wizyta trwa maksymalnie do 30 minut. Mikołaj musi się spieszyć, bo czeka na niego wielu maluchów, do których musi przecież dojechać przed północą.

Na realizację zleceń od firm, czy przedszkoli zwykle jest więcej czasu. Ale i sama wizyta nie jest taka krótka. Tym razem mikołaj spędza z dziećmi przynajmniej godzinę. W programie jest rozdawanie prezentów, wspólne gry i zabawy oraz śpiewanie świątecznych piosenek. Mikołaj może też ograniczyć swoją działalność wyłącznie do krótkiej telefonicznej rozmowy z dzieckiem. Zatem i takie zlecenia trzeba umieścić w świątecznym grafiku – również tym wigilijnym.

Jako mikołaj możesz pracować sam. Jednak myśląc o tym biznesie poważnie, działanie w pojedynkę może okazać się niewystarczające. Przyjmując zamówienia z mniejszych i większych firm, galerii handlowych będziesz potrzebował co najmniej kilka osób do współpracy. Oprócz dodatkowych mikołajów przydadzą się także jego pomocnicy w postaci śnieżynek i elfów. Co ważne, wszyscy muszą być gotowi do ciężkiej pracy w samą Wigilię.

Eleganckie stroje

Mikołaj, śnieżynki, elfy, aniołki, renifery - wszyscy muszą mieć odpowiednie stroje. Można uszyć je na indywidualne zamówienie lub kupić gotowe. Na tym etapie nie ma co oszczędzać. Nie ma nic gorszego niż płaszcz mikołaja z tandetnego materiału i śnieżynka lub aniołek w prześcieradle. Kostiumy muszą być bajkowo piękne. W przeciwnym razie możemy być pewni, że nikt nie zamówi naszych usług za rok. W firmie wieloosobowej niezbędnych będzie kilka egzemplarzy danego kostiumu.

Pozycja w wirtualnym świecie

Profesjonalna firma mikołajowa powinna mieć porządną stronę internetową. Powód? Większość klientów szuka takich firm przez wyszukiwarki internetowe. Jeśli strona spodoba się im, zlecenie masz w kieszeni. Pamiętaj o częstym przeglądaniu poczty elektronicznej. Przez opieszałość lub nieuwagę mogą umknąć cenne zamówienia. Staraj się grzecznie odpowiadać na wszystkie e-maile od potencjalnych klientów. Wraz z rozwojem firmy dbaj o rekomendacje. Pozytywne oceny kluczowych klientów (np. dużych firm, przedszkoli, szkół) zamieszczaj na stronie internetowej. To podniesie wiarygodność twojej firmy.

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze