jedzenie w śmietniku

i

Autor: Kevin Krejci/Flickr jedzenie w śmietniku

Kupujemy za dużo jedzenia na święta. Kilogram wyrzucamy do śmietnika

2018-12-19 13:39

Tesco Polska przeprowadziło badanie, z którego wynika, że niemal połowa Polaków przy okazji Świąt Bożego Narodzenia ma poczucie, że marnuje pieniądze na nietrafione prezenty i kupuje za dużo jedzenia. Ponad 20 proc. w tym okresie wyrzuca do śmietnika ponad 1 kg żywności.

Marnowanie jedzenia stanowi istotny problem dla całego świata. Polska zajmuje pod tym względem niechlubne, piąte miejsce w Europie – każdego roku Polacy wrzucają do kosza średnio 9 mln ton żywności wartej blisko 14 mld euro. Badanie Tesco Polska wykazało, że w okresie świąt aż 40 proc. Polaków przyznaje, że miewa problem z nadmiarem kupionych produktów spożywczych.

Badanie w liczbach

40,2% respondentów przyznaje, że zdarza im się wyrzucać nad miar jedzenia.

18,5% nie ma w tej kwestii zdania.

Ponad 60% Polaków deklaruje, że gdyby umiało, chętnie wykorzystałoby nadmiar świątecznego jedzenia do przygotowania innych potraw

74,6% ankietowanych nie wyrzuca torebek prezentowych, chcąc skorzystać z nich w przyszłości.

Co dziesiąty Polak szacuje, iż po świętach w jego gospodarstwie domowym zmarnuje się aż ponad 2 kg produktów.

17,1% ankietowanych szacuje skalę marnowania na pomiędzy 1 a 2 kilogramy.

21,9% Polaków twierdzi, że w ich gospodarstwach domowych przy okazji świąt zupełnie nic się nie marnuje.

Na świecie marnuje się rocznie 1,3 mln ton żywności, natomiast w samej Unii Europejskiej 88 mln ton. Wg raportu Banków Żywności najwięcej odpadów produkują konsumenci (53%) jednak swój udział mają w tym producenci czy dystrybutorzy.

Walka z marnowaniem żywności stała się zatem jednym z priorytetów Tesco. Kluczowym programem firmy w obszarze niemarnowania żywności jest przekazywanie nadwyżek żywności ze swoich sklepów do lokalnych Banków Żywności oraz innych organizacji społecznych. Aktualnie 270 sklepów regularnie przekazuje żywność dla potrzebujących. Tesco Polska rozpoczęło przekazywanie nadwyżek żywności jako pierwsza sieć handlowa w kraju, wyznaczając tym samym wzór dla innych firm z branży. Tesco włącza się również w akcje przedświątecznych zbiórek produktów dla najbardziej potrzebujących – w czasie ostatniej prowadzonej na przełomie listopada i grudnia 2018 r. w ponad 300 sklepach w całej Polsce zebrano około 113 ton żywności.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze