Uruchomiliśmy usługę rejestracji działalności gosp. przez telefon. Przedsiębiorcy będą mogli otrzymywać powiadomienia o ważnych terminach pic.twitter.com/anD662BotA
— Ministerstwo Rozwoju (@MR_GOV_PL) 16 stycznia 2017
Wypełnienie wniosku telefonicznie i podpisanie w urzędzie
Aby wypełnić wniosek o rejestrację działalności gospodarczej przez telefon, należy zadzwonić pod numer telefonu 801 055 088. Przygotuj się do rozmowy, ponieważ potrzebne będą takie dane, jak forma opodatkowania, przedmiot działalności (kod PKD) czy nazwa firmy. Infolinia pracuje w godzinach 8.00 – 16.00. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą danego operatora.
Zobacz także: Podatki 2017: przedsiębiorcy stracili darmową ochronę przed fiskusem
Dzwoniąc na infolinię, unikniesz samodzielnej rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej(CEIDG). Konsultant poinformuje cię, na jakich zasadach może odbyć się rejestracja firmy, uzupełni wniosek twój wniosek i wprowadzi do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) dane, które mu podasz. Po zakończeniu rozmowy otrzymasz sms, w którym znajdziesz kod rejestrujący z numerem wniosku. W celu dokończenia rejestracji należy udać się z numerem wniosku i dowodem osobistym do dowolnego urzędu gminy. Nie musisz nawet drukować formularza – urzędnik zrobi to za ciebie po tym, jak podasz mu numer wniosku, a na koniec poprosi cię o złożenie podpisu.
Wypełnienie i podpisanie wniosku online
Jeżeli wolisz dopełnić formalności online, możesz to zrobić za pośrednictwem strony służącej do rejestracji firmy w serwisie CEIDG. Wejdź na podstronę „Formularze i instrukcje", a następnie wybierz opcję „Przejdź do rejestracji konta w celu zalogowania i złożenia wniosku" lub „Przejdź do przygotowania wniosku on-line bez logowania". Do weryfikacji i potwierdzenia danych niezbędny będzie profil zaufany lub podpis elektroniczny. Firmę możesz również zarejestrować na stronie internetowej biznes.gov.pl.
Wypełnienie wniosku telefonicznie i podpisanie online
Jeżeli chcesz, możesz wypełnić wniosek za pośrednictwem infolinii, a następnie podpisać go elektronicznie. Po rozmowie z konsultantem na twoją skrzynkę email przyjdzie plik z wypełnionym i gotowym do podpisu wnioskiem w formacie xml. Pobierz go, zaloguj się do systemu CEIDG za pomocą profilu zaufanego, bankowości internetowej lub podpisu elektronicznego, zaimportuj wniosek, a następnie złóż na nim podpis elektroniczny.
Rejestracja w serwisie CEIDG
Jeżeli nie masz jeszcze konta w serwisie CEIDG, otwórz stronę prod.ceidg.gov.pl i dokonaj rejestracji. Wejdź na podstronę „Formularze i instrukcje", otwórz zakładkę „Przygotuj wniosek online", kliknij w guzik, „Zarejestruj się na portalu CEIDG i załóż firmę nie wychodząc z domu", wybierz sposób potwierdzenia tożsamości użytkownika (certyfikat kwalifikowany, profil zaufany lub anonimowe przygotowanie wniosku), a następnie postępuj zgodnie z instrukcją.
Gdzie szukać informacji na temat rejestracji firmy?
Za realizację nowych usług odpowiada podległe Ministerstwu Rozwoju Centrum Pomocy Przedsiębiorcy. Zostało ono powołane, aby pełnić funkcję informacyjną, pomagać w rejestracji i prowadzeniu działalności gospodarczej, a także umożliwić uproszczenie formalności związanych z założeniem i prowadzeniem firmy do minimum. Niezbędne informacje na temat rejestracji firmy przez telefon znajdziesz pod adresem biznes.gov.pl.
Przeczytaj również: Przedsiębiorco, do 20 stycznia wybierz formę opodatkowania firmy
Ministerstwo Rozwoju zaplanowało na styczeń akcję informacyjną dla osób, które chcą zarejestrować firmę online. Dowiesz się z niej, co zrobić, aby zarejestrować działalność gospodarczą bez wychodzenia z domu. Akcja będzie skierowana do firm sprzedających alkohol oraz odbierających ścieki i odpady. Muszą one do końca miesiąca złożyć sprawozdania. Przedsiębiorcy dowiedzą się z akcji, jak dopełnić niezbędnych formalności, korzystając ze strony biznes.gov.pl.
Źródło: mr.gov.pl, prod.ceidg.gov.pl, biznes.gov.pl, tv.se.pl