Coraz więcej Polaków wybiera zakupy w sieci. Z raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2015" przygotowanego dla Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że obecnie aż 55 proc. internautów jest e-konsumentami. To o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Do takiej formy zakupów zachęca całodobowa dostępność e-sklepów (88 proc. ankietowanych), brak konieczności jechania do sklepu (83 proc.) oraz łatwość porównywania ofert (77 proc.). Co ciekawe, atrakcyjniejsza cena niż w sklepach stacjonarnych znalazła się dopiero na czwartym miejscu (76 proc.).
Okazuje się, że na zakupach w sieci konsumenci są bardziej oszczędni i nie wydają pieniędzy bez opamiętania. Na książki czy bilety do kina zwykle nie wydają więcej niż 50 zł miesięcznie, na odzież maksymalnie 90 zł, a na sprzęt elektroniczny około 100 zł.
Zakupy w sieci mają też swoje ciemne strony. Ankietowani najczęściej narzekali na wysokie koszty dostawy (41 proc.), długie oczekiwanie na dostawę produktu (38 proc.) i niezadowolenie z otrzymanych produktów wynikające z niespełnienia oczekiwań (20 proc.).