Dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce możemy zaobserwować na przykładzie marki Morele, która jeszcze do niedawna była kojarzona wyłącznie ze sklepem internetowym oferującym szeroki asortyment elektroniki użytkowej. Ponad 20 lat doświadczenia w branży e-commerce pozwoliły firmie na stworzenie marketplacu, czyli miejsca, które zrzesza wielu sprzedawców oraz ich klientów. Minęło nieco ponad dwa lata, a nowa platforma ma już za sobą spore sukcesy. - W 2019 roku wystartowaliśmy z marketplace Morele - po pierwszym roku działalności z naszej platformy korzystało 120 sprzedawców, którzy wystawili blisko 250 tys. ofert. W kolejnych latach odnotowaliśmy spore wzrosty wśród liczby sprzedawców i oferowanych przez nich produktów. Obecnie na naszej platformie znajduje się 2 mln ofert (wzrost o 700%) od 1000 sprzedawców. Tak intensywny rozwój w ciągu dwóch lat pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość - mówi Paweł Kosturek, dyrektor marketplace Morele.
ZOBACZ: Rewolucja w e-zakupach. Przesyłki będą droższe, ale polskie firmy na tym skorzystają
W przypadku marki Morele kluczem do tak dynamicznego rozwoju okazało się prowadzenie hybrydowej platformy e-commerce składającej się ze sklepu internetowego i marketplacu. Warto zaznaczyć, że wskaźnik wartości sprzedaży produktów (GMV) w firmie osiągnął poziom 1,6 mld. Morele mogą także pochwalić się szeroką ofertą, sięgając blisko 1,6 mln produktów.