Nawigacja jest bardzo prosta a użytkownik sam określa sposób wyszukiwania – może wybierać określone numery linii lub przystanki komunikacji miejskiej. Bezpośrednio na mapie lub liście.
Czytaj koniecznie: 20 lat telefonii komórkowej w Polsce. Jak to wszystko się zaczęło?
Jeśli pasażer wybierze kolejno opcje: „przystanki" - „najbliższe" - „mapa", wówczas aplikacja automatycznie ustali jego położenie i wyświetli na mapie wszystkie znajdujące się w pobliżu przystanki (kółko z literą A lub T oraz nazwą i numerem przystanku). Po kliknięciu w wybrany przystanek użytkownikowi wyświetli się jego nazwa, kierunek jazdy i lista linii oraz informacja o orientacyjnym czasie przyjazdu pojazdów. A po kolejnym kliknięciu i wybraniu z listy interesującego połączenia uzyska również informacje o aktualnym położeniu danego autobusu lub tramwaju na jego trasie.
Użytkownik może też skorzystać z opcji „lista" – wtedy na ekranie urządzenia wyświetlą się nazwy wszystkich najbliższych przystanków (z kierunkiem dojścia i odległością do nich), kierunki w których jadą pojazdy oraz numery linii autobusowych i tramwajowych.
Sprawdź też: Groźne smartfony Samsung Galaxy Note 7 zakazane w samolotach
Ale to bynajmniej nie wszystko. Osoby oczekujące na przystanku mogą również szybko sprawdzić połączenia wybranych linii autobusowych lub tramwajowych wybierając „linie" - „wybierz" lub prześledzić przyjazdy i odjazdy w danych zespołach przystankowych poprzez wybór „przystanki" – „wybierz".
TramBus to aplikacja, przygotowana specjalnie dla pasażerów komunikacji miejskiej przez firmę GenesisMobo, przy współpracy Miejskich Zakładów Autobusowych. Aplikacja wykorzystuje geolokalizację GPS i pozwala użytkownikom na dokładne sprawdzenie za ile minut na wybranym przystanku pojawi się autobus lub tramwaj.
Aplikacja TramBus jest dostępna na urządzeniach z systemami iOS i Android, w sklepach AppStore i Play a także pod adresem www.mza.waw.pl.
Źródło: ZTM