Autobus elektryczny FlixBusa w Niemczech (BYD C9) będzie obsługiwał dwa przejazdy w obie strony dziennie na trasie Frankfurt-Mannheim, z przystankami na lotnisku we Frankfurcie i Heidelbergu. W sumie trasa przejazdu w jedną stronę liczy około 115 km. Autobus będzie zasilany raz lub dwa razy dziennie, a także nocą przez stację ładującą na głównym dworcu autobusowym w Mannheim (ZOB) lub tymczasową stację ładowania we Frankfurcie. Każda stacja ma moc 80 kilowatów.
- Chcemy mieć wkład w kształtowanie przyszłości mobilności. Chociaż autobusy elektryczne są obecnie znacznie droższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, jak i naszych klientów i środowiska – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixBus.
Współpraca z Greenpeace Energy i atmosfair
Autobus elektryczny FlixBusa w Niemczech będzie zasilany energią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii dostarczaną przez Greenpeace Energy. To pozwoli oszczędzić około 82 tony emisji CO2 tylko w pierwszym roku kursowania autobusu elektrycznego FlixBusa w porównaniu do autobusu z silnikiem spalinowym, jak wynika z badania przeprowadzonego przez atmosfair.
- Naszym celem jest przekonanie większej liczby osób do wyboru transportu publicznego lub roweru zamiast korzystania z samochodów osobowych. Nie wystarczy po prostu przełączyć się na samochody z silnikami elektrycznymi – mówi Sönke Tangermann, członek zarządu Greenpeace Energy – Aby pojazdy były przyjazne dla klimatu, muszą być napędzane czystą energią elektryczną. Do tego potrzebujemy nie tylko zmiany technologii, ale także zmiany sposobu, w jaki ludzie postrzegają mobilność.