Flixbus

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE Flixbus

FlixBus uruchamia pierwszy w pełni elektryczny autobus dalekobieżny

2018-10-25 11:42

FlixBus, europejski lider międzymiastowych połączeń autobusowych, uruchamia dziś pierwszy dalekobieżny autobus elektryczny w Niemczech. Po udanym pilotażu we Francji, kolejny w pełni elektryczny pojazd w barwach FlixBusa będzie kursował na trasie Frankfurt-Mannheim. Autobus będzie zasilany w 100 proc. czystą energią dostarczaną przez Greenpeace Energy.

Autobus elektryczny FlixBusa w Niemczech (BYD C9) będzie obsługiwał dwa przejazdy w obie strony dziennie na trasie Frankfurt-Mannheim, z przystankami na lotnisku we Frankfurcie i Heidelbergu. W sumie trasa przejazdu w jedną stronę liczy około 115 km. Autobus będzie zasilany raz lub dwa razy dziennie, a także nocą przez stację ładującą na głównym dworcu autobusowym w Mannheim (ZOB) lub tymczasową stację ładowania we Frankfurcie. Każda stacja ma moc 80 kilowatów.

- Chcemy mieć wkład w kształtowanie przyszłości mobilności. Chociaż autobusy elektryczne są obecnie znacznie droższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, jak i naszych klientów i środowiska – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixBus.

Współpraca z Greenpeace Energy i atmosfair
Autobus elektryczny FlixBusa w Niemczech będzie zasilany energią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii dostarczaną przez Greenpeace Energy. To pozwoli oszczędzić około 82 tony emisji CO2 tylko w pierwszym roku kursowania autobusu elektrycznego FlixBusa w porównaniu do autobusu z silnikiem spalinowym, jak wynika z badania przeprowadzonego przez atmosfair.

- Naszym celem jest przekonanie większej liczby osób do wyboru transportu publicznego lub roweru zamiast korzystania z samochodów osobowych. Nie wystarczy po prostu przełączyć się na samochody z silnikami elektrycznymi – mówi Sönke Tangermann, członek zarządu Greenpeace Energy – Aby pojazdy były przyjazne dla klimatu, muszą być napędzane czystą energią elektryczną. Do tego potrzebujemy nie tylko zmiany technologii, ale także zmiany sposobu, w jaki ludzie postrzegają mobilność.

Flixbus

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE Flixbus
Najnowsze