Marka Google zwiększyła wartość o 32 proc., do poziomu 229 mld dol., a tymczasem ubiegłoroczny lider, czyli Apple, spadł na drugie miejsce, notując stratę wartości o 8 proc., do poziomu 228 mld dol.
Zobacz koniecznie: EURO 2016. Hotel naszych piłkarzy kosztuje aż 6,5 tys. zł na dobrę [ZDJĘCIA]
Microsoft pozostaje na miejscu 3. dzięki wzrostowi o 5 proc. (do 122 mld dol.), natomiast Facebook (+44 proc., nr 5) oraz Amazon (+59 proc., nr 7) po raz pierwszy znalazły się w pierwszej dziesiątce. Łączna wartość marek, które zaklasyfikowały się do pierwszej setki wzrosła o 3 proc. w ujęciu rok do roku, osiągając pułap 3,4 bln dol.
Mimo iż niektóre marki technologiczne przeżywają trudniejszy okres, „Technologia” pozostaje największym sektorem w zestawieniu BrandZ Top 100, a jego łączna wartość w 2014 r. wynosi 841 mld USD – oznacza to wzrost całkowitej wartości pierwszej dwudziestki marek o 16 proc.
Liderem sektora jest Google z wartością marki na poziomie 159 mld USD, a swój sukces zawdzięcza on innowacjom takim jak Google Glass, inwestycjom w sztuczną inteligencję oraz licznym umowom partnerskim, dzięki którym wymyślony przez Google’a system operacyjny Android trafia do różnych urządzeń, w tym nawet do samochodów.
Sprawdź także: HBO walczy z branżą porno o nagie sceny w "Grze o tron"
Najszybszy wzrost w tym roku ma na swoim koncie chińska marka internetowa Tencent, która może pochwalić się imponującym skokiem wartości aż o 97 proc. do poziomu 54 mld USD i 14. miejscem w całkowitym rankingu Top 100. Za nią plasuje się Facebook notujący wzrost o
68 proc. do 36 mld USD, co uplasowało go na pozycji 21. w pierwszej setce.
Łączna liczba spółek technologicznych wynosi poniżej jednej piątej zestawienia Top 100, jednak pod względem wyceny są one odpowiedzialne za niemal jedną trzecią wartości wszystkich marek z rankingu BrandZ Top 100.
Ranking BrandZ uwzględnia sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany jest na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już osiem lat.
Źródło: millwardbrown.com/www.marketing-news.pl