Jak zrobić przypisy w WORDZIE? Jak zrobić przypis dolny, a jak górny?

2012-04-12 1:15

Wstawianie przypisów w Wordzie może być proste. Przypisy wstawisz wyszukując odpowiednie opcje w pasku narzędzi albo stosując skróty klawiaturowe. Mówimy jak to zrobić.

W najnowszych wersjach Worda - Word 2007 czy Word 2010 wystarczy wejść w kartę Odwołania i znaleźć funkcję wstaw przypis.

Kartę Odwołania można znaleźć w górnym pasku narzędzi. Zazwyczaj znajduje się pomiędzy opcją Układ strony, a opcją Korespondencja. Do wyboru mamy standardowo dwa rodzaje przypisów - przypis dolny i przypis końcowy. Różnica między nimi jest oczywista:

- przypis dolny pojawia się na dole strony, na której umieszczony jest przypis;

- przypis końcowy pojawi się na końcu dokumentu.

Można też wybrać prostsze rozwiązanie i wybrać skróty klawiaturowe.

- przypis dolny wstawisz przyciskając CTRL+ALT+J

- przypis końcowy wstawisz przyciskając CTRL+ALT+D

Trochę inaczej wygląda wstawianie przypisów w starszych wersjach Office, które jednak występują coraz rzadziej. Powinny w nich działać skróty klawiaturowe, a w razie potrzeby wystarczy włączyć okienko pomocy, w jakie wyposażona jest każda wersja Worda.

Najnowsze