Mobilna autoryzacja transakcji bankowych przy pomocy aplikacji mobilnej to jedno z pierwszych tego typu wdrożeń na świecie i pierwsze w Polsce. Dotychczas żaden z krajowych banków nie proponował klientom takiej formy potwierdzania zleconych przez nich operacji.
Sprawdź również: mBank pobierze nową prowizję za wypłatę gotówki. Wiemy, jak jej uniknąć
- Zgodnie ze strategią na lata 2016-2020, bankowość mobilna pozostaje wiodącym kierunkiem rozwoju. Oferujemy naszym klientom bezpieczne i innowacyjne w skali globalnej rozwiązania, pozwalające zwiększyć wygodę codziennych czynności bankowych i dopasować je do stylu życia mobilnego klienta. Liczymy, że mobilna autoryzacja zyska uznanie w oczach klientów dzięki swej prostocie i wygodzie – tłumaczy Marcin Piwowarczyk, współodpowiedzialny za wdrożenie.
W pierwszej fazie bank proponuje klientom udział w pilotażu. Dzięki temu będą oni mieć realny wpływ na finalny kształt usługi, która (po zebraniu i wdrożeniu uwag) zostanie udostępniona każdemu klientowi mBanku.
Obecnie, jak w przypadku innych banków, klienci mBanku po zleceniu operacji w bankowości internetowej przepisują hasło z wiadomości SMS. Po zmianie cały proces będzie odbywał się w aplikacji mobilnej banku.
Wystarczy zalogować się do aplikacji i potwierdzić lub odrzucić transakcję jednym kliknięciem.
Dodatkowo, prezentowany w powiadomieniu ekran szczegółów operacji jest bardzo czytelny i łatwo zorientować się, czy operacja, którą klient zamierza potwierdzić jest istotnie tą, którą zlecał i czy nie zawiera błędów.
Aby wziąć udział w pilotażu wystarczy pobrać najnowszą aplikację mBanku w AppStore lub Google Play i złożyć wniosek o przystąpienie do pilotażu dostępny na stronie banku.
Źródło: mBank