Netflix

i

Autor: Freepik Netflix

Netfliks i polska branża filmowa tworzą fundusz pomocy z powodu koronawirusa

2020-05-12 16:16

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) we współpracy z serwisem Netflix ogłaszają utworzenie nowego funduszu pomocowego dla najbardziej poszkodowanych pracowników branży telewizyjnej i filmowej w związku z wstrzymaniem produkcji w Polsce spowodowanych epidemią COVID-19. Fundusz będzie działać pod hasłem: “Producenci pomagają ekipom”. Netflix przekaże KIPA 2,5 miliona złotych na uruchomienie funduszu.

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu.
Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.

- Te środki pomogą nam przekazać w obliczu kryzysu wsparcie najbardziej zagrożonym pracownikom z branży audiowizualnej, w uzupełnieniu do naszych dotychczasowych działań. Jedną z podstawowych wartości KIPA jest solidarność i rozumiemy, że Netflix realizując projekty w Polsce, czuje się częścią naszego rynku. Stąd naturalnym ruchem jest przeznaczenie wsparcia dla freelancerów z branży telewizyjnej i kinowej, w tych trudnych dla mediów i kultury czasach. To ważny gest - mówi Alicja Grawon-Jaksik, prezes izby.

ZOBACZ TEŻ: "Przeniesienie biznesu do internetu sposobem na przetrwanie". Rząd, OLX i Allegro zachęcają firmy do cyfryzacji

Wsparcie jest przeznaczone dla najbardziej dotkniętych skutkami pandemii członków ekip  z sektora telewizyjnego i filmowego - profesjonalistów, których rzemiosło jest niezwykle istotne dla jakości produkcji, a którzy, często będąc freelancerami, nie mogą pracować ze względu na niemal całkowite zatrzymanie produkcji. Pomoc zostanie skierowana do wszystkich pionów filmowych - osób pracujących przy scenografii, charakteryzacji, kostiumach, dźwięku, a także do operatorów zdjęć, asystentów kamer, focus puller’ów, gafferów, autorów storyboardów i wielu innych reprezentujących zawody tzw. below the line (BTL) .

ZOBACZ TEŻ: Składki ZUS w dobie koronawirusa. Tarcza antykryzysowa

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych to jedyna izba gospodarcza w polskiej branży audiowizualnej z 20-letnim doświadczeniem, która zrzesza ponad 140 członków, firm produkcyjnych, niezależnych producentów i regionalnych funduszy filmowych. Jednym z głównych celów KIPA jest reprezentowanie i ochrona interesów gospodarczych swoich członków oraz wspieranie zrównoważonego rozwoju całego sektora audiowizualnego. Ze względu na swoją pozycję Izba okazała się dla marki Netflix idealnym partnerem do utworzenia funduszu wspierającego najbardziej poszkodowanych pracowników branży. 

ZOBACZ TEŻ: Pit 2020. Jaka kara za zwłokę przy rozliczaniu?

Kamil Szeremeta o walce z Gołowkinem. Vlog Andrzeja Kostyry
Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze