W tym roku po raz trzeci z rzędu Mastercard umożliwił wpłaty na rzecz Fundacji za pośrednictwem eSkarbonek, czyli „wirtualnych puszek”. Wolontariusze WOŚP mogli wygenerować i udostępniać znajomym swój unikalny link, za pomocą którego darczyńcy wpłacali darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. W czasie tegorocznego Finału wolontariusze i sztaby założyli 1565 eSkarbonek. Dodatkowo można było skorzystać z głównej eSkarbonki. Łącznie tym sposobem przekazano na WOŚP aż 612 820 zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym - czytamy w komunikacie prasowym.
ZOBACZ TAKŻE: Dźwięk wirtualnych pieniędzy. Mastercard wydał singla i zapowiada premierę płyty [POSŁUCHAJ]
Już po raz siódmy na Twitterze w dniu Finału WOŚP najpopularniejszym hashtagiem był #MastercardGrazWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet jednego użytkownika opublikowany w dniu Finału z tym hashtagiem, Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Łącznie podczas Finału, użytkownicy opublikowali 38 625 takich tweetów. Hashtag był przez większość doby numerem 1 w „trendach” na polskim Twitterze, pojawiał się też w „trendach” światowych. Dzięki zaangażowaniu użytkowników kwota zebrana tą drogą dla Orkiestry w ciągu 24 godzin wyniosła 193 125 zł. Tym samym, podobnie jak w poprzednich latach, zeszłoroczny wynik został pobity – tym razem o niemal 30 tys. zł. Mastercard, chcąc docenić zaangażowanie użytkowników Twittera i podziękować im za ogromne wsparcie dla Orkiestry, postanowił przekazać Fundacji kwotę 250 000 zł. Łącznie, od początku inicjatywy, czyli od 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera udało się zebrać dla Orkiestry ponad 1 250 000 zł.
- Gramy z Orkiestrą ósmy rok z rzędu i po raz kolejny udało się nam pobić zeszłoroczny rekord. Cyfrowe narzędzia, takie jak eSkarbonka, eSztab czy iWolontariusz, akcja na Twiterze czy nasz sztab, w ramach którego na ulicach Warszawy kwestowali pracownicy biura Mastercard, to nie tylko sposoby na wymierną pomoc. Każde z tych działań niesie ze sobą również bezcenne emocje związane z pomaganiem, budowaniem więzi, tworzeniem wspólnoty. I to daje nam największą radość – że jesteśmy częścią tak wyjątkowej inicjatywy. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w tegoroczną zbiórkę! – powiedział Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Aukcje WOŚP 2020 – Najciekawsze i najdroższe. Rekordowy medal Olgi Tokarczuk
Jak informuje firma, do końca stycznia trwa jeszcze aukcja, z której dochód w całości zostanie przekazany na konto WOŚP. Chodzi o legendarne auto z serialu „Knight Rider”, przekazane Fundacji przez Mastercard i Fundację Braci Collins, którzy sprowadzili je do Polski i zadbali o przywrócenie go do stanu świetności. Auto, które nie tylko mówi, ale również „puszcza oczko” można licytować w ramach aukcji Allegro dla WOŚP. Aktualna cena za ten wyjątkowy samochód przekroczyła już 100 000 zł.
Łącznie w ramach tegorocznego Finału , dzięki wpłatom darczyńców do eSkarbonek i datkom przekazanym wolontariuszom ze sztabu Mastercard, a także dzięki akcji #MastercardGraZWOŚP na Twitterze oraz dotychczasowej zadeklarowanej kwocie z licytacji w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, na konto Orkiestry trafi prawie 1 000 000 zł, które zostaną przeznaczone na zakup sprzętu na sale operacyjne, a tym samym na podniesienie standardów medycyny zabiegowej w dziecięcych szpitalach.