Zmiana nawyków zakupowych Polaków oraz rewolucja w użytkowaniu nowych technologii w ramach trendu access economy – to założenia przyświecające założycielom startupu Plenti. Teraz, dzięki otrzymanemu wsparciu finansowemu, te ambitne cele mają szansę zostać zrealizowane. Środki zostaną przeznaczone na dalszy dynamiczny rozwój, w tym stworzenie unikatowego user experience, oraz działania operacyjne i marketingowe firmy. Transakcja przewiduje także rundę kontynuacyjną na poziomie kilku milionów złotych - czytamy w komunikacie prasowym.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Rewolucyjny smartfon Huawei. Chiński producent prezentuje składany model Mate Xs [ZDJĘCIA]
- Do podjęcia decyzji o inwestycji przekonał nas przede wszystkim kompetentny zespół z dużym doświadczeniem oraz ogromny potencjał na rozwój usługi. Projekt ma szansę zmienić rynkowe zasady gry, ułatwiając dostęp do produktów bez konieczności ich posiadania i serwisu. Docelowo chcemy zmienić przyzwyczajenia konsumentów i zwiększyć efektywność urządzeń szeroko rozumianej elektroniki użytkowej, co ma również wielki wpływ na aspekty środowiskowe - podkreśla Dariusz Żuk, partner zarządzający AIP Seed.
Startup działa w obszarze access economy, czyli ekonomii dostępu, w której klient, zamiast stać się właścicielem produktu, płaci za jego tymczasowe użytkowanie. Plenti zarządza marketplacem i oferuje dostęp do najnowszych sprzętów elektronicznych, takich jak gogle VR, kamery GoPro, konsole do gry, smartwatche, drony, projektory czy głośniki bezprzewodowe. Aplikacja mobilna umożliwia wypożyczenie ulubionych produktów z dostawą pod wskazany adres – nawet w przeciągu kilkudziesięciu minut - bez wychodzenia z domu czy biura.
SPRAWDŹ TEŻ: Wielka premiera nowości Xiaomi. Świat ujrzał smartfony Mi 10 oraz Mi 10 Pro
Plenti to pionierski projekt działający na zasadach gospodarki cyrkularnej oraz tzw. logistyki odwrotnej (Reverse Logistic). Jest to model skutecznego zarządzania cyklem życia produktu poprzez ponowne wykorzystanie urządzeń, które np. trafiły do klientów, lecz zostały przez nich zwrócone do sklepu.
- Dla wielu producentów i sprzedawców zwroty produktów są rosnącym problemem, my natomiast widzimy w tym szansę na zbudowanie przewagi konkurencyjnej - dodaje Wojciech Rokosz, CEO Plenti.
Aplikacja wykorzystuje system bezpiecznych płatności, a oferowane produkty objęte są ubezpieczeniem w razie awarii czy zagubienia. Obecnie platforma działa w centralnej części Warszawy, lecz rozwiązanie wkrótce zostanie wprowadzone w całej aglomeracji warszawskiej, a następnie w kolejnych miastach w Polsce.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Klient w Uberze jest mniej awanturujący się. Polska w czołówce zestawienia
- Ta inwestycja jest dla nas bardzo ważna również ze względu na fakt, że realizujemy ją w nowym modelu inwestycyjnym AIP Seed 2.0. Model ten opiera się na doborze najlepszych co-inwestorów, którzy w znaczny sposób mogą przyczynić się do sukcesu całego projektu. W taki sposób do tego grona dołączyła firma QPony, która wcześniej również otrzymała naszą inwestycję i odniosła już znaczący sukces - mówi Dariusz Żuk, partner zarządzający AIP Seed
- Dzięki zaufaniu inwestorów możemy stale dopracowywać naszą usługę. Powiększamy zespół oraz prowadzimy wywiady z użytkownikami, aby spełnić ich potrzeby. Naszym celem jest zminimalizowanie bariery w dostępie do produktów, dlatego koncentrujemy się na wygodzie, szybkości dostawy oraz niskiej cenie dostępu - Wojciech Rokosz, CEO Plenti.