– Nowe fundusze pozwolą nam obsłużyć więcej firm na całym świecie, wzmocnić możliwości mobilnych pracowników, którzy stanowią stale rozwijającą się siłę roboczą, oraz spełnić oczekiwania nowych klientów i dalej automatyzować pracę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że Warburg Pincus będzie partnerem Scandit w następnej fazie naszego wzrostu. To fundusz, który doskonale zna naszą branżę i umie inwestować w rozwój oprogramowania, czego najlepszym dowodem jest lista jego sukcesów – powiedział Samuel Mueller, dyrektor generalny Scandit.
Firma działa w Polsce od 2017 roku, kiedy to otworzyła swoje biuro w Warszawie. Obecnie zatrudnia ok. 30 osób. W gronie jej klientów znajduje się m.in. LPP – jedna z największych polskich firm odzieżowych – właściciel takich marek jak Cropp, Mohito, Reserved. W ramach inwestycji w całej Europie, także w Polsce, Scandit planuje m.in. zwiększyć zatrudnienie w zespole inżynierów o ponad 65% w 2022 roku, a biuro w Warszawie odegra znaczącą rolę w tym wzroście – zatrudniona do niego zostanie około jedna trzecia pracowników. Jednym z obszarów, w których firma zainwestuje nowe środki, będzie dział inżynieryjny (IT) i badawczo-rozwojowy.
Polecany artykuł:
– W globalnej strategii Scandit, Polska ze swoją silną branżą IT jest jednym z filarów firny w zakresie badań i rozwoju, dlatego też Warszawa została wybrana na jedną z głównych lokalizacji inżynieryjnych. W całej Europie, a także w Polsce, poszukiwane są wysokiej jakości talenty inżynierskie, dlatego znalezienie odpowiednich kandydatów może być trudne – wskazał Christof Roduner CIO, wiceprezes ds. inżynierii i współzałożyciel w Scandit. – Zatrudniamy pracowników ze wszystkich dziedzin inżynierii oprogramowania, w tym programistów mobilnych, ekspertów od wizji komputerowej, badaczy zajmujących się uczeniem maszynowym oraz specjalistów ds. sieci i chmur obliczeniowych. Oferujemy talentom inżynierskim możliwość pracy nad technologią, która jest wdrażana na dużą skalę przez największe światowe marki, a Polska jest jedną z kluczowych lokalizacji do realizacji ambicji rozwojowych firmy – dodaje.
Od czasu poprzedniej rundy inwestycyjnej – serii C – liczebność rozproszonego na całym świecie zespołu Scandit zwiększyła się o 85%, a plany zakładają, że do końca 2022 r. wzrośnie jeszcze o 50 proc. Inwestycja zostanie także wykorzystana do dalszego finansowania ekspansji i innowacji na głównych rynkach pionowych.
Dotychczas Scandit zebrał prawie 300 mln USD na finansowanie rozwoju swojej technologii. Pozwala ona urządzeniom inteligentnym przechwytywać – za pośrednictwem cyfrowego rozpoznawania obrazów – dane pochodzące z kodów kreskowych, tekstu, identyfikatorów i obiektów. Celem tego jest automatyzacja procesów i prowadzenia analiz pod kątem zwiększania lojalności klientów i wydajności pracowników. Od czasu rundy inwestycyjnej serii C w maju 2020 r. firma z nawiązką podwoiła swoje roczne cykliczne przychody i ma już ponad 1700 klientów na całym świecie, w tym m.in. American Eagle Outfitters, Carrefour, FedEx, Levi’s Strauss & Co., Yamato Transport and Sephora.
– Technologia inteligentnego przechwytywania danych Scandit zmienia sposób działania firm i kontaktowania się przez nie z klientami w czasach postępującej cyfryzacji świata; do tego świetnie wpisuje się w dominujące trendy, jak oprzyrządowanie cyfrowej siły roboczej i monitorowanie łańcucha dostaw. Trafiła już do wielkich przedsiębiorstw działających w różnych branżach i jest używana przez klientów i użytkowników na całym świecie. Dlatego uważamy, że Scandit ma dużą szansę umocnić swoją pozycję lidera na światowym rynku inteligentnego przechwytywania danych. Cieszymy się bardzo, że możemy pomóc zespołowi Scandit w następnej fazie realizacji ich ambitnej strategii wzrostu – powiedział Flavio Porciani, dyrektor zarządzający w Warburg Pincus.
Scandit umocnił się na pozycji lidera na swoich głównych rynkach wertykalnych – sprzedaży detalicznej, transportu i logistyki, opieki zdrowotnej oraz produkcji. Firma obecnie cieszy się zaufaniem trzech z pięciu największych firm kurierskich na świecie oraz ośmiu z dziesięciu największych sieci sklepów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Świadczy ona także usługi przechwytywania danych na rzecz krajowych systemów opieki zdrowotnej – m.in. NHS w Wielkiej Brytanii, w ramach programów i inicjatyw związanych z pandemią Covid-19.