Na co dzień rzadko rozstajemy się telefonem, tabletem czy komputerem. Coraz więcej spraw załatwiamy przez internet: płacimy rachunki, zawieramy umowy czy umawiamy się do lekarza. Teraz także możliwa jest spłata długów on-line. Wyjaśniamy, jak korzystać z platform udostępnianych przez firmy windykacyjne oraz czy jest to bezpieczne.
ZOBACZ TEŻ: Etat na czas nieokreślony. To nadal niespełnione marzenie wielu Polaków
Jak to działa?
Chcąc skorzystać z udogodnień platformy do obsługi zadłużenia po pierwsze należy sprawdzić, czy dana firma windykacyjna posiada takie rozwiązanie. W tym celu wystarczy wejść na jej stronę internetową. Następnie, gdy portal obsługi zadłużenia jest udostępniony klientom wymagane jest bezpłatne zarejestrowanie się do niego. W tym celu należy podać imię i nazwisko oraz kilka innych danych, które umożliwią firmie windykacyjnej weryfikację czy dana osoba jest jej klientem. Po założeniu indywidualnego konta klient otrzymuje pełny dostęp do platformy i w prosty sposób może zarządzać swoimi zobowiązaniami 24 godziny, 7 dni w tygodniu za pomocą komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy smartfona.
- Do zalet portalu obsługi zadłużenia zaliczyć można przede wszystkim nieograniczony dostęp i możliwość zarządzania swoimi zobowiązaniami bez wychodzenia z domu. Zarejestrowani klienci mogą sprawdzić wielkość swojego zadłużenia i zapoznać się z przygotowaną ofertą rozłożenia długu na raty. Dodatkowo w kilku krokach mogą zatwierdzić ugodę on-line lub samodzielnie ustalić wysokość comiesięcznej raty, jak również dokonać spłaty poprzez system płatności online – wyjaśnia Anna Musiał, Menadżer Kanałów Cyfrowych w Ultimo S.A. Dodatkowo platforma umożliwia kontakt z konsultantem, przejrzenie dokumentów, czy sprawdzenie harmonogramu rat pozostałych do spłaty.
Czy to jest bezpieczne?
Portale do obsługi zadłużonych zostały stworzone z wykorzystaniem najlepszych praktyk wytwarzania bezpiecznego oprogramowania, a każda nowa wdrażana funkcjonalność jest konsultowana z ekspertem bezpieczeństwa IT oraz Inspektorem Danych Osobowych – Konto chronione jest hasłem, które klient sam tworzy podczas rejestracji, a wgląd do wszystkich informacji ma tylko użytkownik platformy – dodaje Anna Musiał z Ultimo.
Coraz więcej firm udostępnia swoim klientom liczne udogodnienia. Wszystko po to, aby klienci mogli kontaktować się z nimi w najwygodniejszy dla nich sposób, za pomocą telefonu, maili, różnorodnych platform czy aplikacji mobilnych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom także osoby borykające się z problemami finansowymi, w prosty sposób mogą spłacać swoje długi przez internet oraz załatwić wszystkie formalności on-line bez konieczności wychodzenia z domu.