Huawei, Muzeum Narodowe

i

Autor: materiały prasowe Huawei, Muzeum Narodowe

Tak szybkiego i bezpłatnego internetu w Warszawie jeszcze nie było

2021-09-18 10:05

Muzeum Narodowe w Warszawie zacieśnia współpracę z technologicznym gigantem z branży - firmą Huawei Polska. We wrześniu br. w placówce rozpocznie się gruntowna modernizacja instalacji teleinformatycznej. Dzięki położeniu 25 km okablowania i 72 punktów dostępowych WiFi i znacznie mocniejszym sygnale, już w przyszłym roku wszyscy odwiedzający muzeum skorzystają z superszybkiego i bezpłatnego Internetu.

W Muzeum Narodowym pojawi się szybka sieć Wi-Fi 6. Po zakończeniu prac modernizacyjnych miłośnicy sztuki nie będą musieli już korzystać z audioprzewodników, co ma szczególne znaczenie w czasie pandemii - urządzenia trzeba stale dezynfekować. Po zmianach wystarczy smartfon z dedykowaną aplikacją mobilną, która połączy świat technologii i kultury.

ZOBACZ: Rusza platforma dla partnerów do zarządzania ekspozycją ich firm na urządzeniach z HMS

– Chcemy, aby nasi zwiedzający wychodzili z Muzeum bogatsi nie tylko o nowe wrażenia estetyczne, ale też wyposażeni w wiedzę. Dostarczają ją tradycyjne książkowe przewodniki i katalogi, a coraz częściej serwisy cyfrowe. Dzięki modernizacji sieci WiFi sztuka stanie się jeszcze bardziej dostępna – mówi Karolina Tabak z Działu Digitalizacji i Dokumentacji Wizualnej MNW.

E-Polska. Debata: Technologie 5G – rewolucja dla polskiej gospodarki? Warunki osiągnięcia sukcesu

Wsparcie technologiczne instytucji publicznej wpisuje się w szerszą strategię Huawei Polska, której celem jest walka z wszelkiego rodzaju wykluczeniami za pomocą najnowszej technologii. Zaproponowane rozwiązania pozwolą publiczności w pełni wykorzystywać zasoby cyfrowe Muzeum. – W Huawei kładziemy duży nacisk na przeciwdziałanie wszelkiego rodzaju wykluczeniom, w tym w dostępie do kultury i edukacji. Na przykład nauczyciel podczas wycieczki szkolnej będzie mógł swobodnie pokazywać obrazy uczniom „na żywo”, a tym, którzy muszą uczyć się zdalnie, pokaże dzieła sztuki za pomocą telefonu lub tabletu – podkreśla Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

Sonda
Czy byłeś/aś kiedykolwiek w Muzeum Narodowym w Warszawie?
Najnowsze