SIP jest zespołem komend, dzięki którym możliwe jest przekazywanie połączeń głosowych przez Internet (podobnie jak Skype). Od standardowej telefonii odróżnia go możliwość korzystania z usług różnych operatorów telekomunikacyjnych przy użyciu istniejącego w firmie łącza internetowego. SIP wykorzystywany jest w największej liczbie urządzeń, ponieważ różne urządzenia oparte o SIP prawie zawsze są ze sobą kompatybilne.
Zobacz też: jak działają hakerzy
Łatwe wdrożenie i prosta obsługa
W strefie biznesowej telefonia SIP może być alternatywą dla tradycyjnej telefonii, oferując przy tym znacznie większą funkcjonalność.
- Rozwiązania SIP mogą współpracować z dowolnym operatorem telekomunikacyjnym obsługującym połączenia głosowe po sieci IP, mogą obsłużyć nawet do 150 000 abonentów, a przy tym łatwo je wdrożyć przy wykorzystaniu istniejącej w firmie infrastruktury IT - tłumaczy Marcin Rusewicz z firmy MCX Telecom, specjalizującej się w rozwiązaniach telekomunikacyjnych dla biznesu.
Aparaty do obsługi połączeń SIP przypominają tradycyjne telefony stacjonarne, jednak najnowocześniejsze z nich wyposażone są w duży, (najczęściej dotykowy) wyświetlacz, dzięki któremu możliwa jest łatwa obsługa zaawansowanych funkcji. Współczesne telefony SIP umożliwiają integrację z telefonami komórkowymi poprzez protokół Bluetooth, dzięki czemu można bardzo prosto przełączyć rozmowę komórkową na telefon stacjonarny.
Czytaj: Netflix za darmo przez rok
Co daje SIP firmom?
- W biznesie o sile SIP decyduje możliwość scalenia scalenia wielu kanałów komunikacyjnych w jeden system – mówi Marcin Rusewicz z firmy MCX Telecom. Dzięki SIP można zintegrować telefon komórkowy z systemem komunikacyjnym wykorzystywanym w danej firmie. Użytkownik komórki, pozostając w zasięgu działania sieci komputerowej firmy, używa jej jak zwykłego telefonu bezprzewodowego. Wszystkie połączenia komórkowe są traktowane jak połączenia z biurkowego aparatu. Przedsiębiorcy mogą zyskać na inwestycji w telefonię SIP, ponieważ postawienie na komunikację z wykorzystaniem internetu może znacząco zredukować koszty działalności.
Sprawdź: robot policjant istnieje
Gdzie najlepiej sprawdza się SIP?
Oprócz dużych korporacji, posiadających call center lub contact center, z telefonii SIP korzystają także firmy z sektora MŚP jak również przedsiębiorstwa o rozproszonej strukturze, z oddziałami w wielu miastach w kraju i za granicą.
Prosty system wideokonferencyjny umożliwia ich pracownikom kontakt bez konieczności tracenia czasu i pieniędzy na podróż. Przedsiębiorstwa zatrudniające wielu pracowników mobilnych (np. przedstawicieli handlowych) również mogą zyskać na wprowadzeniu SIP. Dzięki wykorzystaniu telefonii konwergentnej, pojedyncza aplikacja w smartphonie pozwala na ciągłą dostępność (dzięki wykorzystaniu sieci Wi-Fi) pod firmowym numerem telefonu. Sam interfejs urządzenia SIP oraz możliwość zintegrowania go z innymi urządzeniami komunikacyjnymi sprzyja instalowaniu takich aparatów w recepcjach i sekretariatach. Dzięki wspomnianym funkcjom telefon SIP może pokazywać dostępność osób, do których ma trafić połączenie, a także w prosty i wygodny sposób je przekierować.
Więcej informacji na stronie: www.mcxtelecom.pl