Twisto/PayU

i

Autor: materiały prasowe Twisto/PayU

Twisto: usługa TapiX pozwoli lepiej monitorować wydatki

2021-06-30 10:01

Twisto to fintech, który umożliwia klientom m.in. odroczenie płatności za wybra-ny produkt. Dzięki wdrożeniu funkcji TapiX użytkownicy aplikacji Twisto mogą dodatkowo przejrzeć swoje wydatki i sprawdzić, gdzie został dokonany zakup.

Nowa usługa wpływa na customer experience

Twisto oferuje klientom możliwość zakupu towaru, a następnie zarządzanie daną płatnością np. odroczenie lub podział na raty do 12 miesięcy. Wystarczy się zarejestrować, aby dzięki aplikacji połączonej z kartą zapłacić za towar nawet do 45 dni później, bez dodatkowych opłat. Osoby niezarejestrowane mogą przesuwać płatność o 30 dni w e-sklepach, które wdrożyły Twisto jako metodę płatności. - Dzięki nowemu rozwiązaniu uzyskaliśmy większy poziom satysfakcji klientów i przywiązania do naszych produktów – mówi Pavel Prucek, Head of Product Twisto.

TapiX to oparta na chmurze, działająca w strukturze REST API usługa, która przekształca surowe dane transakcyjne z kart w znaczące informacje zawierające nazwę i logo sklepu, adres z GPS oraz kategoryzację firm.

Działała to tak, że klient dokonując płatności kartą w punkcie sprzedaży wysyła informację do banku o tym, że transakcja została przeprowadzona. Następnie bank wywołuje TapiX REST API z zapytaniem o lokalizację płatności, poprawną nazwę sprzedawcy, logo sprzedawcy, adres URL i Google Place ID. Na koniec klient może przejrzeć w aplikacji bankowej dokładną historię transakcji, których dokonał. TapiX sprawdza się też przy realizowaniu płatności identyfikując np. comiesięczne subskrypcje za takie usługi, jak Netflix czy Spotify. 

ZOBACZ: Innowacje sieciowe: Routowana sieć optyczna obsługująca 400G w ramach sieci IQ od Colt

Debata e-Polska. Rewolucja Cyfrowa III edycja. Rola technologii

Z TapiX, fintech ma pełniejszy wgląd do danych transakcyjnych klientów, dzięki czemu może zaoferować im bardziej przyjazny sposób monitorowania wydatków. Na przykład, w szczegółach transakcji widać logo i nazwę sprzedawcy. Dodatkowo, klienci mogą sprawdzić, gdzie został dokonany zakup, klikając na mapę w szczegółach transakcji.

- Dzięki dokładności danych TapiX nasi klienci mają lepszy wgląd w to, za co ostatnio zapłacili. Taka przejrzystość przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich przywiązanie do naszych produktów. Zmniejsza to również koszty operacyjne związane z obsługą klienta i obciążeniami zwrotnymi – mówi Pavel Prucek.

Współpraca, która umożliwiła monitoring zakupów

W 2017 roku Twisto rozpoczęło współpracę z Dateio, dostawcą usługi TapiX. Rozwiązanie umożliwia konsumentom lepszy monitoring swoich wydatków. Kolejną istotną funkcjonalnością jest dokładnie prześledzenie lokalizacji sklepów, w których dokonywane były zakupy. Wgląd do szczegółów transakcji jest dostępny w aplikacji Twisto od marca 2018 roku, niedawno została także rozwinięta kategoryzacja zakupów.

- Na początku chcieliśmy zaoferować naszym klientom najlepsze oferty i funkcję cashback, ale odkryliśmy, że posiadanie lepszego widoku transakcji ma większą wartość dla naszych użytkowników – mówi Pavel Prucek.

Sonda
Gdzie najczęściej robisz zakupy przez internet?

Teraz, dzięki usłudze TapiX użytkownicy mogą lepiej zarządzać swoimi finansami i lepiej kontrolować to, na co wydają swoje pieniądze. Z kolei użytkownik instytucjonalny, np. bank lub dostawca serwisu płatności, otrzymuje zaawansowaną analitykę danych, dzięki której może lepiej poznać swoich klientów. Zarządzanie danymi w taki sposób pozwala ograniczyć koszty operacyjne, a intuicyjny interfejs użytkownika otwiera szeroki zakres zastosowań dla bankowości internetowej.

Dateio powstało w 2013 roku w Pradze. Jest szybko rozwijającą się firmą z branży fintech i pionierem marketingu powiązanego z kartami płatniczymi w regionie CEE. Obecna jest w Czechach, Polsce, Słowacji, Rumunii i Holandii. Dateio umożliwia sprzedawcom detalicznym kierowanie do klientów banków partnerskich ofert powiązanych z kartami płatniczymi, przygotowywanych na podstawie wcześniejszych zachowań zakupowych klientów. Partnerami firmy są największe banki i detaliści w regionie.

Flagowym produktem Dateio jest TapiX, rozwiązanie dla instytucji finansowych, które wykorzystuje dane dotyczące płatności, oferując lepsze doświadczenie i personalizację, które stawiają potrzeby użytkowników w centrum uwagi.

Najnowsze