W trosce o całą społeczność Uber Eats wprowadził szereg rozwiązań ułatwiających korzystanie z platformy i zapewniających bezpieczeństwo oraz higienę dostaw. Pakiet narzędzi przygotowany przez Uber Eats obejmuje m.in.:
ZOBACZ TAKŻE: Darmowa dostawa z Uber Eats w każdym mieście. Jak bezpiecznie zamówić jedzenie na wynos?
● Zniesienie opłaty aktywacyjnej dla nowo dołączających restauracji,
● Możliwość zmiany systemu rozliczania płatności z tygodniowych na dzienne,
● Wydłużenie okresu darmowej dostawy do końca tygodnia - 29 marca włącznie,
● Dostawę bezkontaktową.
W celu zapewnienia płynności finansowej dla partnerów restauracyjnych, firma zbudowała nową funkcjonalność, która pomaga restauracjom lepiej zarządzać możliwością wypłat w tym trudnym czasie. Partnerzy restauracji Uber Eats mogą wybrać opcję otrzymywania dziennych wypłat zamiast tygodniowych.
- W obecnym czasie utrzymanie płynności finansowej oraz wypłat dla pracowników oraz dostawców pozostaje priorytetem dla małych firm. Będziemy oferować restauracjom możliwość dziennych wypłat zamiast płatności raz w tygodniu - mówi Charity Safford, dyrektor generalny Uber Eats na Europę Północną i Środkowo-Wschodnią.
Uber Eats wydłużył również okres trwania darmowej dostawy do 29 marca włącznie, by zapewnić partnerom restauracyjnym zwiększony popyt w tym trudnym okresie. Aby skorzystać z tej opcji należy wpisać kod MARZECDOSTAWA w zakładce ‘Promocje’, w aplikacji.
W ubiegłym roku Uber wprowadził funkcję “Pick Up”, zamówionych wcześniej posiłków. Część restauracji, dostępnych na platformie, już wcześniej korzystała z tej możliwości. Obecnie, opcja ta została włączona dla wszystkich lokali na platformie, bez pobierania dodatkowej prowizji od restauracji. Dzięki tej funkcji klienci nie będą już musieli stać w kolejce przy zamawianiu posiłków na wynos, a interakcje z klientami i czas oczekiwania ulegają skróceniu, co sprzyja społecznemu dystansowaniu.
SPRAWDŹ TEŻ: Koronawirus w Polsce. Darmowe przejazdy taksówkami. Komu przysługują?
Ponadto dla restauracji, które dopiero dołączają do platformy zniesiono opłaty aktywacyjne do końca kwietnia. Dzięki skróceniu procesu mogą oni dołączyć do platformy Uber Eats już w ciągu 48 godzin po podpisaniu umowy. Firma na bieżąco obserwuje rozwój sytuacji związanej z epidemia koronawirusa, w celu ewentualnego wydłużenia trwania wdrażanych rozwiązań.
Rozwiązania dla dostawców i zamawiających
Mając na uwadze bezpieczeństwo oraz higienę dostaw, restauracje i kurierzy współpracujący z Uber Eats otrzymują wiadomości przypominające im o podstawowych krokach, jakie mogą podjąć, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, korzystając z porad organów zdrowia publicznego.
Nowi dostawcy mogą nadal dołączać do platformy, a proces aplikacji został dostosowany do bieżącej sytuacji, dzięki czemu jest prosty i bezkontaktowy. Ponadto, Uber Eats poinformował swoich użytkowników o opcji "dostawy bezkontaktowej" w ramach aplikacji, która pozwala dostawcom na pozostawianie zamówienia pod drzwiami lub w wyznaczonym miejscu, dla zwiększenia bezpieczeństwa. Tymczasowo zostały wyłączone także płatności gotówką - rozliczenie za zamówienie następuje za pomocą aplikacji.
Aby wesprzeć dostawców, którzy mogą być osobiście dotknięci obecną sytuacją, firma zaoferuje pomoc finansową każdemu aktywnemu kurierowi, u którego zdiagnozowano COVID-19, lub który zostanie poproszony o samodzielną izolację przez organy publicznej służby zdrowia. Wsparcie to będzie udzielane przez okres do 14 dni w czasie, gdy ich konto jest zablokowane.
Wsparcie dla pracowników służby zdrowia
Uber dołączył do akcji w ramach której dostarcza do szpitali bezpłatne posiłki we współpracy z siecią restauracji McDonalds. W tym tygodniu firma ogłosiła również przekazanie 10 tys. przejazdów dla pracowników służby zdrowia z prawie 20 szpitali w 7 miastach w Polsce.