Żabka wskazuje przyszłość handlu: wspólnie z Microsoft prezentuje innowacyjny koncept sklepu

i

Autor: Materiały Prasowe

Żabka wskazuje przyszłość handlu: wspólnie z Microsoft prezentuje innowacyjny koncept sklepu

2018-09-17 12:30

Żabka już od dwudziestu lat zajmuje szczególne miejsce w świadomości klientów. Dwie dekady działalności blisko konsumentów i ich potrzeb pozwoliły na stworzenie nowoczesnego formatu convenience, wdrażanego w sieci od ponad dwóch lat. Równolegle do zmian wizualnych i asortymentowych, nowy format pozwala na wprowadzenie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Partnerem projektu jest Microsoft i 10 spośród jej firm partnerskich, których rozwiązania umożliwiły stworzenie konceptu sklepu, gdzie najnowsze technologie służą wygodzie klienta.   

Ostatnie dwa lata w Żabce upłynęły pod znakiem modernizacji sklepów i pracy nad ulepszeniem asortymentu convenience. Prawie połowa spośród 5200 sklepów została już przekształcona w nowoczesne placówki
z poszerzonym wyborem produktów gotowych do spożycia. Rozwijana jest również oferta małej gastronomii  w ramach Żabka Café, gdzie klienci mogą zamówić świeżo mieloną kawę lub ciepłą przekąskę, taką jak hot dog, kawałek pizzy lub panini i spożyć ją na miejscu lub wziąć ze sobą na wynos. Żabka udostępnia klientom także dodatkowe usługi w postaci m.in. możliwości opłacenia rachunków, odbioru i nadawania przesyłek czy wypłaty gotówki. Dzisiaj Żabka to format, który jest otwarty na nowe technologie wspierające wygodę klienta
i doskonalenie oferty.

Wizja „sklepu jutra” została zaprezentowana z okazji jubileuszu 20-lecia obecności Żabki na polskim rynku. Punktem wyjścia dla niej jest diagnoza, że ze względu na wzrost tempa życia, na znaczeniu zyskują oszczędność czasu i wygoda. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Żabkę, 69 proc. dorosłych Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie.[1] Klienci 5.0 są coraz bardziej świadomi i wymagający, a polem do rywalizacji między firmami będzie zapewnienie klientom najlepszego możliwego doświadczenia podczas zakupów.

„Sklep jutra” obejmuje różne rozwiązania technologiczne, które pozwalają zarówno w sieci handlowej, jak  i poszczególnych punktach sprzedaży zoptymalizować i zautomatyzować procesy. Zaawansowane narzędzia umożliwiają m.in. minimalizację czasu obsługi klientów, wygodniejszą i bardziej przyjazną komunikację oferty, lepsze dostosowanie asortymentu do oczekiwań nabywców oraz udoskonalenie logistyki. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań jak system do analizy cen, digital signage, inteligentne półki informujące o dacie przydatności produktu do spożycia czy o stanie zatowarowania, kasy samoobsługowe z wideoweryfikacją obiektów, a także oparte na sztucznej inteligencji aplikacje wspierające klientów oraz franczyzobiorców. 

- Nasza współpraca z firmą Microsoft to kolejny krok w stronę zwiększenia satysfakcji klientów, którzy cenią Żabkę za bliskość, dostępność i wygodę zakupów. Projekt „sklepu jutra” pokazuje jak nowoczesne rozwiązania mogą realnie poprawić komfort codziennego życia. To dla nas szczególny moment - prezentacja konceptu łączy się  z dwudziestoleciem obecności Żabki na polskim rynku, gdzie osiągnęła sukces i stała się atrakcyjnym partnerem dla globalnych liderów - powiedział Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska sp. z o.o.

Microsoft jest nie tylko dostawcą technologii, ale także partnerem Żabki w procesie cyfrowej transformacji: począwszy od budowy modelu, doboru rozwiązań, wyboru partnerów, po implementację i zarządzanie całym procesem. Druga płaszczyzna współpracy to kontakt ze start-upami i firmami partnerskimi, skupionymi wokół Microsoft, które dostarczają innowacyjne rozwiązania opracowane z myślą o branży handlu detalicznego. To właśnie spośród ich rozwiązań zostały wybrane te, które w najlepszy sposób odpowiadają wizji transformacji Żabki i w rezultacie pozwolą zaoferować na rynku przełomowe usługi i doświadczanie dla klientów.

- W Microsoft, wspólnie z naszym ekosystemem partnerów, przeprowadzamy naszych klientów przez proces transformacji, jaki zachodzi obecnie we wszystkich sektorach gospodarki na całym świecie. Handel detaliczny jest przykładem branży, która szybko się transformuje, a technologie takie jak chmura obliczeniowa, Internet Rzeczy i sztuczna inteligencja przekształcają się we wzrost lojalności klientów, nowe modele biznesowe i optymalizacje operacji. Jesteśmy dumni mogąc wspierać Żabkę w jej podróży do przyszłości. Cieszymy się też widząc jak technologie Microsoft i rozwiązania partnerskie odpowiadają na oczekiwania klientów i kształtują doświadczenia zakupowe jutra – podkreśla Michel van der Bel, wiceprezes Microsoft na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

[1] Źrodło: Badanie  własne Żabka Polska przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1067 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Termin realizacji: 10-13 sierpnia 2018. Metoda: CAWI.

Materiał Informcyjny 

Najnowsze