Pociągi przechodziły testy w lipcu pod nadzorem Instytutu Kolejnictwa. Teraz składy przekazane przez Stadler-NEWAG sprawdzane są również w Austrii. - Aby zapewnić pasażerom maksymalnie bezpieczną i komfortową podróż testujemy nasze pojazdy nie tylko w Polsce, ale także zagranicą - wyjaśnia Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.
Zobacz także: Nie będzie bulwaru w Bydgoszczy. Kuria chce gigantycznych pieniędzy za teren
Nowoczesne pociągi podróżni zobaczą na trasie m.in. w Katowicach, Kutnie, Toruniu, Bydgoszczy, Koninie, Szczecinie, Olsztynie czy Kielcach.
Składy będą wyposażone w 1 i 2 klasę, a także przestrzeń barową. W maszynach będzie klimatyzacja, a przy każdym siedzeniu gniazdo elektryczne. Pociągi są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i umożliwiają wejście z obu stron składu. Na trasie mogą osiągnąć prędkość do 160 km/h.
Wartość projektu to 1 mld 621 mln zł - z czego prawie trzy czwarte pochodzi z unijnych dotacji. Umowa z konsorcjum opiewa również na 15 lat serwisu taboru.
Źródło: Biznesalert.pl