Na zewnątrz -17, a w wagonie Intercity nie ma ogrzewania
Wtorkowy poranek przywitał Polaków temperaturami rzędu -17 stopni, a tymczasem w jednym z wagonów (numer 17) pociągu nie było ogrzewania! Problem dotyczył pociągu Express Intercity IC1600, który o 6:24 rusza z Warszawy Centralnej do Wrocławia. Jak donosi nam czytelnik, wszyscy siedzą w czapkach, kurtkach i rękawiczkach i w pociągu panuje dosyć niska temperatura.
"Nawet herbaty nie dali"
Drużyna konduktorska miała poinformować pasażerów o poczęstunku w związku z problemami.
- Okazało się, że była tylko woda gazowana lub niegazowana, nawet herbaty nie dali - mówi nas czytelnik.
Pracownik wagonu restauracyjnego Wars miał odpowiedzieć czytelnikowi, że w takiej sytuacji można zgłosić reklamację. Pasażerowie wagonu 17 z początku sądzili, że cały pociąg jest pozbawiony ogrzewania, a okazało się, że tylko ich wagon. Mimo to, drużyna konduktorska nie poleciła im przesiadki do innego wagonu.
- Wystarczyło powiedzieć "proszę państwa, proszę się przesiąść do innego wagonu, jest dużo miejsca", bo pociąg jest niemal pusty. Trzy razy jechał Wars i konduktorka szła i ani razu nam tego nie powiedziała [...] wciskali nam z Warsu herbaty za 10 zł, w tym mrozie prawie wszyscy je kupili, a nie powiedzieli, że obok jest ciepły wagon - skarży się czytelnik.
Co więcej, z rozmowy naszego czytelnika z pracownikiem Wars wynika, że ogrzewania w wagonie nie było od 5 rano, co zostało zgłoszone. Mimo to, pociąg i tak ruszył.
Ponadto pociąg jest opóźniony o 24 minuty [stan na godzinę 10:06].
PKP Intercity twierdzi, że ekipa konduktorska informowała o możliwości przesiadki do innego wagonu
Skontaktowaliśmy się z rzecznikiem prasowym PKP Intercity.
- Komunikaty wygłaszane w pociągu miały charakter standardowy. Drużyna konduktorska informowała pasażerów o możliwości zmiany miejsca siedzenia ze względu na niedogrzanie wagonu numer 17. Odbyło się to podczas kontroli biletów. Kilka osób skorzystało z propozycji i zajęło w miejsca w wagonie klasy 1. Podróżnym wydano również standardowy poczęstunek dedykowany kategorii EIC, tj. wodę mineralną - czytamy w odpowiedzi PKP Intercity na nasze zapytanie.
Polecany artykuł: