Pierwsza Komunia Święta

i

Autor: Artur Barbarowski

500 plus nie starczy na komunie. Tyle Polacy chcą wydać na prezent

2019-04-29 12:51

Gdyby tylko pieniądze z programu Rodzina 500 plus miały pokryć koszt prezentu komunijnego dla dziecka, najzwyczajniej w świecie byłoby to za mało. Według najnowszych badań Polacy na prezent dla dziecka chcą przeznaczyć więcej niż 500 złotych. Sprawdź, ile zamierzamy wydać na prezenty i jakie zamierzamy kupić.

Sezon komunijny zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim planowanie wydatków. Poza tymi, które związane są bezpośrednio z sakramentem pierwszej komunii świętej dochodzą też wydatki na coś, co dla wielu dzieci jest najważniejsze – prezenty.

Według badania Smartscope, zrealizowanego na zlecenie RTV EURO AGD, średnio na prezent komunijny Polacy zamierzają przeznaczyć 660 złotych. Najmniej wydać chcemy na pamiątki religijne (ok. 200 złotych), a najwięcej na konsole do gier, laptopy i popularne hulajnogi elektryczne (odpowiednio od 1100 do nawet 1900 złotych).

– Co roku hulajnogi i deskorolki cieszą się największą popularnością wiosną. Sprzyja temu aura, ale jest to także jeden z atrakcyjniejszych prezentów na komunię – mówi Iwona Pawełek, Menedżer Produktu w RTV EURO AGD. – Oczywiście w ostatnich latach zmieniły się preferencje i poszukiwane są przede wszystkim urządzenia z napędem elektrycznym.

Co jednak ciekawe, wspomniane wcześniej pamiątki religijne są najpopularniejsze wśród komunijnych prezentów. Ich zakup deklaruje przeszło co czwarty badany. Podobny wynik osiągają rowery (23 proc.). Wysoko na liście prezentów znajdują się także zegarki. Taki zakup wynika z… bezpieczeństwa dziecka. Współczesne zegarki często mają funkcje lokalizatora GPS, dzięki któremu rodzice mogą sprawdzić, gdzie znajduje się ich pociecha. Wciąż „idealnym” prezentem zdaniem wielu Polaków jest po prostu wręczenie pieniędzy.

- Wiele osób ma wątpliwości, jaki prezent na komunię jest stosowny i atrakcyjny dla dziecka. A z drugiej strony trendy zmieniają się tak szybko, że trudno nadążyć za potrzebami młodych ludzi – tłumaczy Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV EURO AGD.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze