Aby skorzystać z pomocy Poczty Polskiej przy składaniu papierowego wniosku o świadczenie w programie Rodzina 500+, trzeba rzecz jasna przyjść do urzędu pocztowego z dokumentem. Pracownik Poczty wskaże nam adres placówki, która przyjmie nasz wniosek. Na miejscu wystarczy kupić znaczek pocztowy i wysłać wniosek. Będziemy mogli otrzymać potwierdzenie odbioru lub doręczenia. Oczywiście klienci Banku Pocztowego będą mogli złożyć wniosek drogą elektroniczną.
Przeczytaj też: 500 zł na dziecko. PKO BP gotowe do przyjmowania wniosków. Jak je złożyć?
- Poczta Polska jako narodowy operator wyznaczony, może być ważnym elementem funkcjonowania systemu przyjmowania wniosków i wypłacania środków rodzinom. Naszym celem jest odciążenie urzędów państwowych i zapewnienie jak najlepszej obsługi rodzinom – mówi Marek Chibowski, prezes zarządu Poczty Polskiej. - Poczta Polska oferuje szereg ułatwień rodzinom, które będę korzystały za jej pośrednictwem z rządowego programu wypłaty świadczeń. Firma będzie udzielała m.in. informacji na temat programu poprzez specjalną infolinię utworzoną na potrzeby programu Rodzina 500+, a także w placówkach pocztowych, w tym dodatkowo 1158 dedykowanych stanowiskach informacyjnych - możemy przeczytać w komunikacie Poczty Polskiej.
Zobacz także: 500 zł na dziecko. Jak bez błędów wypełnić wniosek o świadczenie rodzinne
Po pozytywnej weryfikacji wniosku, poczta ma doręczać rodzinom decyzje o przyznaniu świadczenia. Osoby, które wybrały Pocztę Polską będą mogły skorzystać z jednego z trzech sposobów wypłaty środków: wypłata gotówki w placówce pocztowej, przekazem pocztowym lub na rachunek w Banku Pocztowym. Spółki z grupy Poczty Polskiej przygotują także specjalną, atrakcyjną ofertę produktów oszczędnościowych dla świadczeniobiorców, składającą się z Pocztowego Konta 500+ w Banku Pocztowym i produktu oszczędnościowo-ubezpieczeniowego Ubezpieczeń Pocztowych - czytamy w komunikacie Poczty Polskiej.