Karton

i

Autor: Pixabay Mieszkaniec Szczytna kupił przez Internet telefon komórkowy. Kilka dni później otrzymał paczkę, w której zamiast upragnionego telefonu była... czekolada.

Zbyt obszerne opakowania

Miliony złotych i tysiące ton odpadów to koszty tzw. air-commerce. Czas skończyć ze zbyt dużymi opakowaniami

2022-08-18 5:13

Miliony złotych i tysiące ton odpadów generowane przez powietrze przesyłane w zbyt dużych opakowaniach to koszty tzw. air-commerce. Do polskich konsumentów, oprócz zamówionych produktów, ze względu na zbyt duże opakowania, dostarczanych jest ponad 40 milionów m3 powietrza – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie DS Smith. Jak pozbyć się nadmiaru powietrza z przesyłek e-commerce?

Marnujemy 43 mln zł rocznie przez zbyt duże opakowania

Badania zrealizowane na zlecenie DS Smith, wiodącego dostawcy przyjaznych środowisku opakowań wykazały, że wskutek wysyłania powietrza w przesyłkach e-commerce, a co za tym idzie narastającego trendu air-commerce, marnują się tony surowców i pieniędzy.

Przeprowadzone badania wykazały, że co roku ze względu na zbyt obszerne opakowania marnuje się w Polsce:

• 88 747 ton tektury o wartości 43 milionów złotych, która mogłaby zostać wykorzystana do innych celów,

• 333 miliony m2 taśmy klejącej używanej do pakowania przesyłek (co niemal odpowiada powierzchni Krakowa),

• 41 milionów m3 wypełniaczy przesyłek, które wystarczyłyby do 41-krotnego wypełnienia Stadionu Narodowego.

Zbyt duże opakowania to także prawie 2,5 miliona dodatkowych kursów samochodów dostawczych, co skutkuje emisją do atmosfery aż 42 tys. ton zbędnego dwutlenku węgla.

Tańczące z promocjami 11.08.22
Air commerce Infografika DS Smith

i

Autor: MAT. PRASOWE

Polacy nie chcą za dużych opakowań

Według przeprowadzonego badania używanie zbyt dużych opakowań, oprócz znaczącego oddziaływania na środowisko naturalne, ma także negatywny wpływ na postrzeganie marek przez konsumentów. Co trzeci polski klient e-commerce (29 proc.), który odebrał przesyłkę, w której było zbyt dużo pustej przestrzeni wokół zapakowanego produktu, odczuwa negatywne emocje w stosunku do marki, której produkt zakupił. Kolejnych 18 proc. badanych deklaruje, że nie zdecydowałoby się na ponowny zakup u takiego sprzedawcy.

Zobacz też: Na tą wiadomość czekali kupujący węgiel. Rozporządzenie w sprawie wniosku podpisane

Co najbardziej irytuje Polaków w opakowaniu, gdy dostają zamówioną przesyłkę? Aż połowa z nich (48 proc.) ma trudności z otwarciem paczki, a 43 proc. uważa, że sprzedawca użył do pakowania zbyt dużej ilości plastikowej taśmy klejącej. Dla 40 proc. z nas spakowana przesyłka jest zbyt duża w stosunku do wysyłanego produktu.

– Dzisiejszy konsument oczekuje ograniczenia materiałów używanych do pakowania. Marnowanie surowca i niepotrzebne koszty z tym związane to jedno, równie bolesny jest jednak koszt środowiskowy wynikający ze zbędnej emisji CO2. To właśnie teraz jest najlepsza pora na pozbycie się powietrza z przesyłek e-commerce i zahamowanie niechlubnego trendu air-commerce – komentuje Paweł Mazanka, Kierownik Działu Innowacji i Rozwoju Produktu, DS Smith Polska.

Sonda
Czy wysyłasz paczki na poczcie?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze