Amerykański gigant specjalizuje się w handlu elektroniką i przechowywaniu danych w chmurze. Jak poinformował Wall Street Journal, producent czytników Kindle w ciągu najbliższych tygodni poszerzy swój asortyment o markowe produkty z branży dóbr szybko rotujących. Amazon wprowadzi na rynek bardzo urozmaicony towar: kawę, orzeszki, przyprawy, artykuły spożywcze dla dzieci, a nawet pieluchy.
Przeczytaj również: Właściciel Amazona zarobił 6 miliardów dolarów w kilkanaście minut
Koncern planuje stworzyć trzy nowe brandy. Pod tą nazwą „Happy Belly" rozpocznie sprzedaż takich produktów, jak orzeszki, herbaty czy oleje do gotowania. Druga marka, „Wickedly Prime", ma być związana z przekąskami. Amazon zamierza także rozpocząć sprzedaż artykułów dla dzieci Mama Bear.
Towar firmowany nowymi markami będzie dostępny wyłącznie dla głównych klientów Amazona. Niektóre źródła podają, że Happy Belly wejdzie na rynek jeszcze pod koniec maja. Rzecznik prasowy Amazona nie zdeponował tych informacji.
Może zainteresować cię także: YouTube Unplugged. Rośnie konkurencja dla telewizji kablowej
O dynamicznym rozwoju firmy Amazon świadczy fakt, że w zeszłym tygodniu spółka wprowadziła na rynek Amazon Video Direct, który jest konkurencyjny dla kanału Google. Serwis, podobnie jak YouTube, umożliwia oglądanie filmów wideo.
FMCG (ang. Fast Moving Consumer Goods) to jedna z najszybciej rozwijających się branż. Pozostaje ona odporna na kryzysy finansowe i ma duży potencjał wzrostu.
Źródła: reuters.com, financialexpress.com, eurostudent.pl