amerykanie przechodzą na dietę przez inflację

i

Autor: SHUTTERSTOCK amerykanie przechodzą na dietę przez inflację

USA

Amerykanie na odwyku od chipsów? Trump funduje im dietę

2025-03-23 11:55

Amerykanów już nie stać na tzw. śmieciowe jedzenie? Jak wylicza w wywiadzie dla CNN News wiceprezes firmy NIQ zajmującej się badaniami rynku, słodycze i chipsy stały się dla wielu mieszkańców USA wręcz luksusową przyjemnością. W efekcie muszą ograniczać swoje wydatki żywieniowe.

Amerykanie wydają mniej na niezdrowe przekąski

Amerykanie unikają niezdrowych przekąsek, ale nie ze względu na zdrowie, a finanse. Jak pisze portal bankier.pl, zmusiła ich do tego sytuacja gospodarcza - słodycze i chipsy dla wielu stały się zbyt drogą przyjemnością. 

- Konsumenci niemal co dzień ograniczają swoje wydatki o kolejne pozycje - wylicza Chris Costalgi, wiceprezes firmy NIQ zajmującej się badaniami rynku w wywiadzie dla CNN News.

Jak czytamy na portalu bankier.pl, po ograniczeniu wydatków na podróże, remonty i odzież, przyszedł dla amerykanów czas na cięcia w zakupach spożywczych. Najnowsze badania rynku wskazują, że Amerykanie rzadziej sięgają po takie produkty jak chipsy Doritos, krakersy Goldfish czy ciastka Hostess. Aż 42% konsumentów deklaruje, że ogranicza wydatki na tego typu produkty.

Amerykanów do diety zmusza sytuacja ekonomiczna i polityka ceł Donalda Trumpa

Ceny przekąsek w USA rosną w bardzo szybkim tempie. Statystyki pokazują, że od lutego 2021 roku Amerykanie płacą za żywność średnio o 23% więcej, natomiast same chipsy podrożały aż o 29%. Średnia cena paczki chipsów, która w lutym wynosiła 5,05 dolara, obecnie sięga już 6,50 dolara. Nie pomaga shrinkflacja (zmniejszenie gramatury produktu, przy podobnym opakowaniu), którą źle odbierają klienci.

Zdaniem analityków cytowanych przez CNN News, wynika to również z niepewności gospodarczej, ceł Donalda Trumpa, oraz niestabilnych rynków finansowych. Konsumenci w obawie przed kryzysem kupują mniej.

Spowolnienie na rynku przekąsek znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych największych firm z branży, takich jak PepsiCo, Campbell i JM Smucker. W zamian za to, rośnie popularność "marek własnych" popularnych sieci sklepów, które oferują tańsze produkty, jak np. Walmart.

Super Biznes SE Google News
Trump SPRZEDA Polskę Putinowi? TRUDNO… Polacy wciąż KOCHAJĄ Trumpa! To facet z JAJAMI| Komentery
QUIZ PRL: Co można było kupić w Pewexie? Ile to kosztowało?
Pytanie 1 z 9
Cenę reklamówki z Pewexu zdradzały słowa piosenki „Ragazzo da Napoli”:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze