Kiedy w wyniku panującej epidemii większość osób przebywa w domach i wyjścia na zewnątrz ogranicza do minimum, internet przychodzi z pomocą. Za jego pośrednictwem skontaktujemy się z lekarzem, wystawiona zostanie na recepta, wyślemy list do urzędy czy załatwimy większość spraw związanych z bankowością. Niestety, obecna sytuacja sprzyja oszustom, którzy wykorzystują naszą nieuwagę. Coraz więcej firm i instytucji przestrzega swoich klientów przed nieuczciwymi praktykami.
Czytaj również: Waloryzacja rent i emerytur zagrożona! Straszne prognozy dla seniorów w Polsce
PKO Bank Polski informuje o fałszywych mailach wysyłanych do klientów spółki. Otrzymują oni wiadomość zawiadamiającą o "próbie logowania się do iPKO". Rzekomo "bank" rozpoznał nowe urządzenie, którego była wykonywana próba zalogowania się. W mailu podany jest również link "Sprawdź aktywność", który ma nas przekierować na stronę gdzie uzyskamy więcej informacji. Jak przestrzega PKO Bank Polski kliknięcie w odnośnik może spowodować utratę dostępu do konta bankowego i danych. Pamiętajmy, że banki nigdy nie wysyłają maili, w których klienci proszenie są o podawanie swoich danych osobowych, również nigdy żaden pracownik banku nie będzie wymagał od nas ujawnienia hasła do konta bankowego.
Sprawdź także: Kiedy pieniądze z tarczy trafią do firm? Premier Morawiecki ujawnił termin
- Twoje konto wlasnie sie zalogowalo z nowego urzadzenia z systemem Windows. Otrzymyjesz te wiadomosc e-mail, aby upewnic sie, ze to ty. Sprawdz atywnosc. Dziekuje Ci, PKO Bank Polski - brzmi wiadomość rozsyłana przez oszustów.
Warto zauważyć, że wiadomość nie zawiera polskich liter. Takie błędy to jedna z najczęstszych oznak, że wysłany mail jest próbą wyłudzenia danych.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj