Gigantyczny problem z saldem kont
Przypomijmy, że od rana klienci korporacyjni informowali o wielkich debatach na koncie. Jak informowało RMF24, klienci PKO BP zobaczyli na saldzie swojego rachunku kilkaset miliardów złotych na minusie. "Jest potężna awaria PKO BP ludzie na kontach mają miliardy straty. U nas w firmie jest 240 miliardów" - takie informacje spływały na Gorącą Linię RMF FM.
Według ustaleń reportera RMF, "doszło po prostu do awarii, która dotyczy wyłącznie kont firmowych dużych korporacji". Portal radia zamieszcza wpis na platformie X od jednego z klientów, który pyta: "PKO BP omyłkowo pobrało ode mnie dziś w nocy 173 miliardy pln prowizji. Czy należą mi się odsetki ustawowe od banku (wychodzi około 44 miliony pln/doba), bo nie wiem jak długie wakacje planować".
Biuro Prasowe PKO BP w komunikacie przesłanym do redakcji Faktu przekazało:
"Informujemy, że w wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy. Poinformujemy niezwłocznie, jak tylko skorygujemy wszystko".
Obecnie awaria została usunięta jak informuje w komunikacie przesłanym do redakcji SE. "W wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części Klientów Korporacyjnych. Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda Klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła " -czytamy w komunikacie.
Polecany artykuł: