Klienci otrzymają zwrot środków
"Informujemy, że przywróciliśmy działanie systemu płatności mobilnych BLIK i użytkownicy nie powinni mieć już problemów z realizacją transakcji" - przekazała rzeczniczka prasowa Blika Klaudia Rombalska. "Jednocześnie stale monitorujemy pracę systemu" - dodała.
Zapewniła ponadto, że użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. "Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48 godzin, zalecamy im kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność" - wskazała.
mBank poinformował w środę na Facebooku o awarii Blika. Z opublikowanej na Facebooku informacji wynikało, że problemy występowały po stronie operatora usługi. Ten zaś zapewniał, że "intensywnie" pracuje nad usunięciem awarii.
Blik to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard