Bakalland inwestuje w rozwój ludzi, marek i zakładów produkcyjnych

i

Autor: materiały prasowe

Bakalland inwestuje w rozwój ludzi, marek i zakładów produkcyjnych

2017-10-28 2:00

Polacy coraz większą wagę przywiązują do zdrowego stylu życia. Bakalland to firma, która doskonale wpisuje się w te prozdrowotne trendy, oferując produkty naturalne, niskoprzetworzone. Producent od ponad 25 lat jest liczącym się graczem na rynku spożywczym w Polsce, a także z powodzeniem podbija coraz to nowe rynki zagraniczne.

Firma inwestuje w fabryki, maszyny i urządzenia, ale nie zapomina, że kluczem do sukcesu są ludzie, w których rozwój kompetencji inwestycje nieustająco rosną. Bakalland jest jednym z największych pracodawców w regionie lubelskim, a zatrudnienie stale rośnie. Bakalland dba o pracowników, a oni sami doceniają warunki pracy i rodzinną atmosferę panującą w firmie.

25 LAT DZIAŁALNOŚCI W SKRÓCIE

Początki były skromne. Firma startowała na początku lat 90. XX wieku i zajmowała się wówczas sprzedażą owoców i warzyw, szybko jednak specjalizując się w bakaliach. Spółka mająca swoją pierwszą siedzibę,produkcję i magazyn w kawalerce na warszawskim Mokotowie w szybkim tempie rozrosła się w prężnie działające, liczące się na rynku nowoczesne przedsiębiorstwo. W ciągu wszystkich lat działalności Bakalland – dzięki inwestycjom i kolejnym akwizycjom – stale poszerzał swoją ofertę i konsekwentnie umacniał pozycję na rynku. Przejęcie w 2014 roku Delecty wraz z zakładem produkcyjnym z ponad 200-letnią tradycją było momentem przełomowym i jeszcze dodało firmie skrzydeł. Dzięki połączeniu obie średniej wielkości firmy uzupełniły się asortymentowo i po integracji powstała duża grupa kapitałowa o obrotach sięgających ponad 500 mln zł rocznie. Dziś Bakalland SA jest liderem rynku bakalii w Polsce, a także jedną z największych firm z tego sektora w Europie Środkowej i Wschodniej. Przychody firmy – jak mówi prezes Marek Moczulski – rosną co roku w tempie dwucyfrowym, podobnie jak zysk.
-

Inwestując w maszyny i urządzenia Bakalland pamięta, że kluczem do sukcesu są przede wszystkim ludzie


 

NIE TYLKO BAKALIE

W ostatnich latach Bakalland – dostosowując się do zwyczajów żywieniowych w Polsce i na świecie – otworzył się na nowe kategorie produktów. Kiedy firma zaczynała swoją działalność, bakalie były produktem okazjonalnym, kojarzyły się głównie z pieczeniem i ze świętami. Dzisiaj bakalie wpisują się w światowe trendy związane z upodobaniem konsumentów do niskoprzetworzonej żywności i stają się zdrową alternatywą dla tradycyjnych przekąsek. Obecnie na asortyment firmy składa się ok. 500 różnych artykułów w dwóch głównych markach – Bakalland i Delecta. Do tego dochodzą marki własne. Firma zdecydowała się także rozwijać produkty przekąskowe i pojawiła się w 2012 r. na rynku batonów zbożowych. Dziś Bakalland to lider rynkowy w kategoriach: bakalie, batony zbożowo-bakaliowe, masy do ciast. Obecnie jest to marka, która ma dwa razy większe udziały w rynku niż kolejny konkurent, a batony Ba! stały się niekwestionowanym liderem w segmencie batonów zbożowych. W ostatnich latach firma awansowała w rankingu najsilniejszych polskich marek ze 130. miejsca na 50. pozycję. Jednocześnie Bakalland cały czas umacnia swoją pozycję w Europie (zwłaszcza Środkowo-Wschodniej) i na świecie. Eksport stale rośnie – firma jest obecna w ponad 40 krajach na wszystkich kontynentach. Jej produkty zapełniają półki sklepowe w krajach nadbałtyckich, na Litwie, Węgrzech, Ukrainie i w Rumunii, ale też są kupowane w Stanach Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii, Chinach czy Afryce Południowej.

LUDZIE – KLUCZ DO SUKCESU

Firma nie ukrywa, że swój sukces rynkowy w dużej mierze zawdzięcza profesjonalnym zaangażowanym pracownikom. Bakalland to nie tylko zdrowe produkty, ale przede wszystkim ludzie, których praca sprawiła, że spółka stała się potentatem rynkowym i jest jednym z największych pracodawców w regionie lubelskim. Produkcja cały czas rośnie, więc i liczba zatrudnionych w fabryce w Janowie Podlaskim stale się powiększa. Obecnie mogą tu znaleźć pracę np. operatorzy maszyn spożywczych. To praca, która polega na dbaniu o prawidłowy przebieg procesu produkcji i pakowaniu wyrobów. Dlatego kandydaci na te stanowiska powinni się wykazywać chociażby minimalną znajomością zasad automatyki. Poza tym pracodawca oczekuje od nich minimum średniego kierunkowego wykształcenia technicznego. Przyda się także doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.

Wszyscy zatrudnieni w zakładzie w Janowie Podlaskim doceniają fakt, że pracodawca zapewnia im umowę o pracę, a pensja zawsze wypłacana jest na czas. Dzięki bogatemu programowi szkoleń pracownicy mają możliwość rozwoju i zdobycia nowych cennych umiejętności, a najlepsi dodatkowo mogą otrzymać 20-proc. premię. Dla pracowników dojeżdżających z pobliskich miejscowości firma zorganizowała bezpłatny transport, a czas dojazdów dostosowany jest do trzyzmianowego systemu pracy. Do pracy w Bakallandzie można aplikować na trzy sposoby. Na stronie internetowej www.bakalland.pl w zakładce kariera można znaleźć aktualne oferty pracy. Formularz do aplikowania znajduje się pod każdym ogłoszeniem. Ogłaszamy także nabory na popularnych portalach rekrutacyjnych. Trzeci sposób to tzw. aplikacja spontaniczna, dzięki której można wysłać swoje zgłoszenie w dowolnym momencie, nawet jeśli aktualnie nie prowadzimy rekrutacji na oczekiwane stanowisko.


Sukces to dobra, rozpoznawalna marka

Anna Sambor
dyrektor marketingu, członek zarządu Bakalland S.A.

Pracodawcom o wiele łatwiej pozyskać pracownika, kiedy ten może się pochwalić dobrą znaną marką. Praca dla organizacji z rozpoznawalnymi i cenionymi markami stanowi również atut w karierze zawodowej pracowników. W Bakalland SA doskonale to rozumiemy, dlatego niezmiennie inwestujemy w rozwój i rozpoznawalność naszych marek. W sztandarowej kategorii produktowej firmy – w bakaliach – aż dziewięciu na dziesięciu konsumentów zapytanych o znajomość marek wskazuje Bakalland na pierwszym miejscu. Taka pozycja wyjściowa pozwala na odnoszenie sukcesów również w innych kategoriach.
W batonach zbożowych z bakaliami w zaledwie cztery lata od wprowadzenia na rynek staliśmy się absolutnym numerem jeden w Polsce i mamy również świetne perspektywy dalszego wzrostu na rynkach zagranicznych. Dlatego jesteśmy pewni, że batony proteinowe, które są ostatnią nowością, będą kolejnym naszym sukcesem.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze