Zdarza się jednak, że pieniądze zostają zajęte. pomogą Jak się okazuje, biuro prasowe Rzecznika Finansowego od początku 2020 roku do dziś otrzymało 414 wniosków z prośbą o interwencję w sprawie egzekucji komorniczej.
Jak ustalił portal money.pl, Polacy najczęściej skarżą się na przykład na zajęcie konta na wniosek Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego bez wcześniejszego powiadomienia o prowadzeniu sprawy czy zajęcie środków z 500 plus lub zasiłku pielęgnacyjnego. Pojawiły się także skargi na zajęcie większej kwoty niż jest to prawnie dozwolone.
Najczęściej, o 93 razy, o interwencje prosili klienci banku PKO, klienci mBanku (44 interwencje) i Pekao (37 skarg). Warto zatem znać swoje prawa i domagać się ich przestrzegania oraz wiedzieć, jakie ograniczenia w postępowaniu egzekucyjnym ma komornik. Pomóc może właśnie rzecznik Finansowy, który pomaga konsumentom z problemami wynikającymi z zajęć komorniczych. Udziela wsparcia także w rozwiązywaniu problemów dotyczących firm z rynku finansowego na wiele sposobów.