W Polsce codziennie klientów obsługują dziesiątki tysięcy bankomatów należących do różnych banków i firm. Gdy jednak zawodzą, nagle rozkładamy ręce i nie wiemy co robić. O to jak postępować w przypadku, gdy np. bankomat nie wypłaci nam pieniędzy, zapytaliśmy Agnieszkę Kubajek z Banku Millennium SA.
Bankomat nie wypłacił mi pieniędzy albo nie zaksięgował gotówki, którą wpłaciłem
Należy udać się do wydawcy karty i zgłosić reklamację (często wydawcą karty i właścicielem sieci jest ten sam Bank i wówczas zgłoszenia są procesowane znacznie szybciej). Wówczas wydawca karty, w imieniu klienta zareklamuje taką transakcję do właściciela bankomatu.
/towideo.pl/embed/NjI3MzI=
Moja karta została w bankomacie. Co robić?
Bankomaty zatrzymują karty z różnych przyczyn, np. gdy karta jest zastrzeżona, aby zapobiec kradzieży. Jeśli jednak karta została zatrzymana z powodu błędu urządzenia, wówczas należy złożyć reklamację u wydawcy karty.
Przy wyjmowaniu gotówki z bankomatu „szczęki” maszyny zacisnęły się za szybko i urwał mój banknot.
Jeśli z powodu błędu urządzenia, wypłacany banknot został urwany, wówczas również należy złożyć reklamację.