Kalibracja telewizora

i

Autor: Gettyimages

Będzie nowy podatek. Kto zapłaci opłatę od mediów?

2021-02-03 11:25

Projekt w sprawie nowego podatku - nazwanego już opłatą od mediów - pojawił się we wtorek po południu w wykazie prac legislacyjnych rządu. Pieniądze z tej daniny będą dzielone między NFZ, Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków i nowo tworzony fundusz wsparcia kultury w obszarze mediów.

W zapowiadanym projekcie nowy podatek nazywa "składką z tytułu reklamy". Będą nią objęte zarówno portale internetowe, jak i tradycyjne media, a także kina i np. firmy oferujące zewnętrzne nośniki reklam. W przypadku reklamy internetowej opłata obejmie firmy, które globalnie osiągną przychód co najmniej 750 mln euro, a w Polsce mają dodatkowo co najmniej 5 mln euro obrotu. Składka z tytułu reklamy internetowej będzie wynosiła 5 proc. podstawy wymiaru składki, zaś podstawa wymiaru składki będzie wyliczana w oparciu o liczbę odbiorców reklam internetowych danego usługodawcy w Polsce.

Wyższy podatek od małpek. Zobacz, jak Polacy wykiwali rząd. Felieton "Będzie dobrze" Adama Federa, odc. 174 [WIDEO]

Składkę od reklamy tradycyjnej będą płacić te firmy, które osiągną przychody przekraczające kwotę 1 mln zł z tytułu nadawania reklamy w telewizji, radiu, wyświetlania reklamy w kinie oraz umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym reklamy. W przypadku reklamy zamieszczanej w prasie będzie to 15 mln zł. Wysokość podatku będzie wyliczana w zależności od przychodów oraz od reklamowych towarów. W rządowym dokumencie jest mowa o "towarach kwalifikowanych".

Mega promocja w Biedronce! 12 piw ZA DARMO. Tylko tego dnia

"W związku z długofalowymi konsekwencjami pojawienia się i rozprzestrzeniania się wirusa SARS CoV-2 oraz jego wpływem na zdrowie, ustawodawca zaproponował, żeby Narodowy Fundusz Zdrowia, z którego finansowane są świadczenia opieki zdrowotnej, zasilić dodatkowymi wpływami, których źródło stanowić będą składki z tytułu reklamy internetowej i konwencjonalnej" – napisano w uzasadnieniu opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej.

Wpływy z podatku od reklamy mogą przekroczyć 1 mld zł rocznie. Rząd liczy, że dzięki nowej daninie do NFZ wpłynie dodatkowe 700 mln zł. Rada Ministrów chciałaby przyjąć projekt w pierwszym kwartale 2021 roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze