Bank Zachodni WBK wystosował komunikat do swoich klientów, w którym apeluje, aby nie udostępniać swoich danych do logowania i potwierdzenia transakcji. W szczególności dotyczy to numeru klienta (NIK), hasła do logowania i kodów do potwierdzenia transakcji w bankowości internetowej. Oszuści rozsyłają wiadomości e-mail, aby wyłudzić te dane. Informują o zablokowaniu konta z powodu nieautoryzowanego dostępu. Żeby odzyskać rzekomy dostęp do konta, odbiorca ma kliknąć w załączony do wiadomości link. Internauta zostaje przeniesiony na stronę, która do złudzenia przypomina oficjalną stronę banku. Różnica polega na tym, że nie jest zabezpieczona protokołem SSL i ma inny adres.
Oszuści twierdzą, że w celu odzyskania dostępu do bankowości elektronicznej należy podać dane do logowania i zostawić otwartą przeglądarkę. Strona, do której następuje przekierowanie z maila, służy do kradzieży danych. W czasie, kiedy użytkownik czeka na „odblokowanie konta", przestępcy mogą „czyścić" jego rachunek bankowy.
Przeczytaj również: MF grozi ci kontrolą? To może być fałszywy email!
Bank podkreśla, że nigdy nie wysyła do swoich klientów wiadomości email informujących o zablokowaniu dostępu do bankowości elektronicznej, jak również nie wymaga podania danych do logowania i potwierdzenia transakcji przez email. Instytucja zaleca, aby w ogóle nie otwierać wiadomości o takiej tematyce.
Zobacz także: Ten groźny smartwatch może cię poparzyć! Producent apeluje o wzrot
Osoba posiadająca konto internetowe w BZ WBK, która udostępniła online swoje dane do logowania, niezwłocznie powinna skontaktować się z Centrum Bankowości Telefonicznej pod numerem telefonu 1 9999. Po zgłoszeniu problemu, konsultant zablokuje numer NIK, który służy do logowania online.
Źródło: BZ WBK, bankier.pl