Już w czerwcu br. klienci Intel Corporation zaczęli zgłaszać reklamacje, w których skarżyli się, że smartwatche Basis Peak ulegają przegrzaniu. Producent zapowiedział, że można zwrócić wadliwy sprzęt i uzyskać zwrot środków pieniężnych. Jednocześnie rozpoczął prace nad aktualizacją oprogramowania, która miała rozwiązać problem. Plan spalił jednak na panewce, a teraz, ze względów bezpieczeństwa, Intel nawołuje wszystkich klientów do zwrotu niebezpiecznych urządzeń wraz z akcesoriami.
„Prosimy o zwrot zegarka Basis Peak, ponieważ urządzenie grozi przegrzaniem, a to może wywołać poparzenia i doprowadzić do powstania pęcherzy na powierzchni skóry. Ważne jest, aby zaprzestać użytkowania zegarka i dokonać zwrotu towaru. Gwarantujemy pełen zwrot pieniędzy" - można przeczytać w oficjalnym komunikacie skierowanym do klientów.
Przeczytaj również: 10 gadżetów, których nie może zabraknąć w twoim plecaku [GALERIA]
Jak poinformował producent, przypadki poparzeń i wystąpienia pęcherzy stwierdzono u 0,2 proc. wszystkich użytkowników. Dane zgromadzone przez urządzenia będę dostępne tylko do końca 2016 roku. Przed tym terminem można wyeksportować je do Excela lub zapisać w formacie .csv.
Opis procedury zwrotu zamieszczono na stronie mybasis.com. Na terenie Europy dodatkowych informacji na ten temat udzielają konsultanci z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. W tych krajach Intel pokrywa koszty zakupu i wysyłki na podstawie cennika zamieszczonego na oficjalnej stronie producenta – w kwocie od 204 do 244 euro. W przypadku zakupu, który miał miejsce w innym państwie europejskim, klient może odzyskać równowartość 184 funtów brytyjskich. Założono, że smartwatch został zakupiony na brytyjskim Amazonie, kosztował 169 funtów, a wysyłka wyniesie 15 funtów.
Basis Peak został zaprojektowany w chińskiej firmie Basis Science, którą w 2014 r. nabyła spółka Intel Corporation. Nowy właściciel rozpoczął import zegarków Basis Peak do Stanów Zjednoczonych, Kanady i Europy.
Źródła: mybasis.com, antyweb.pl, tvn24bis.pl